ADSL - bedste udbyder (pris/kvalitet)
Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 07-09-01 20:34

Hej

Jeg har lige set at Tiscale har 256/128 ADSL til 295 om måneden incl. fri trafik.

Er det ikke det bedste tilbud pt. ?

Eller skal jeg tage en anden udbyder ?

Og hvor er den bedste kvalitet ?

Mvh

JJ

Fra : *Xray

Dato : 07-09-01 20:47

"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> wrote in message news:feb712b0.0109071134.5e270511@posting.google.com...
> Hej
>
> Jeg har lige set at Tiscale har 256/128 ADSL til 295 om måneden incl. fri trafik.

> [...]

Har hørt meget godt om Cybercity. Men min 256/128 ved TDC kører også upåklageligt....

*Xray

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-09-01 22:39

Jens Jakob Andersen skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg har lige set at Tiscale har 256/128 ADSL til 295 om måneden
> incl. fri trafik.

Personligt synes jeg, du bør overveje at smide 100 kr. mere på, så
du får routerløsningen (256/256). Selvfølgelig ikke pga. den
dobbelte uploadhastighed (medmindre du da har noget FTP e.l.
kørende), men den har mange fordele.

Blandt de væsentlige er, at routeren kan stoppe uindbudte
besøgende, så du slipper for at have et firewallprogram kørende.

En anden er, at det ganske enkelt er mere elegant. Ingen aner,
hvornår de vil vil skifte styresystem; men næppe nogen skifter til
et, der ikke kan anvende ethernetnetkort. USB-modemer kræver
specielle drivere, som enten skal være leveret med styresystemet
eller af modemproducenten (hér Eicon) for at kunne bruges.

Ja, netkortene kræver naturligvis også specielle drivere, men det er
mildt sagt hyppigere at finde enten hos netkortproducenten eller
leveret med styresystemet.
Fx sidder nogle nu med Win XP, som der endnu ikke er lavet USB-
modemdrivere til fra hverken Eicons eller Microsofts side. Men jeg er
helt sikker på, XP leveres med talløse netkortdrivere.

> Eller skal jeg tage en anden udbyder ?
>
> Og hvor er den bedste kvalitet ?

Det eneste jeg kan sige er, at jeg har haft WOL/Tiscalis ADSL-
routerløsning i over et år nu og er ualmindelig tilfreds.
Jeg har ingen førstehåndserfaringer med andres.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Charbax

Dato : 08-09-01 20:13

> [...]
> modemdrivere til fra hverken Eicons eller Microsofts side. Men jeg er
> helt sikker på, XP leveres med talløse netkortdrivere.

Jeg har nu prøvet at installere Windows XP på en fed pc med Orange ADSL
USB-modem selvom jeg havde læst din post om usb-modem-drivere igår..

Desværre virker det alt på nær USB-modemmet og en Epson printer (den fandt
selv HP-brænder, asus nvidia grafikkort, sb-live, skærm, mus og resten). På
http://www.alcatel.com/consumer/dsl/produsb.htm står der også "Supports
Windows 98, 98 SE, 2000, ME, Mac OS 8.6 & 9.0, Linux"... og Epsons driveren
kan jeg ikke ser det ud til finde nogen steder på
http://www.epson.co.uk/cgi-bin/epson-uk/driveruk.pl

Skal jeg så syntes i nedgradere tilbage til Windows ME eller 2000 hvis jeg
vil have den pc koblet på nettet? Eller er der en go chance for at
Alcatel/Orange meget snart levere Windows XP drivere?

Jeg prøvede Orange's telefon support på 82 33 33 33, men der sagde de at de
ikke giver support til Windows XP da det ifølge dem slet ikke er en standard
endnu.. Ham i telefonen sagde at der kunne gå 6 måneder inden at der kommer
en drivere at der ihvertfald gik en masse af tid for en Windows 2000 driver
til at komme ud dengang Windows 2000 var noget nyt..

Er det svært at programmere sin egen drivere til USB-modem og Windows XP?
Kunne jeg leje en par 2-dollar i timen programmører fra indien eller
Malaysia for at gøre dette? Eller kræver det at man kender et eller andet
hemmeligt og krypteret kildekode-pis i både Windows XP og i USB-modemmet?

> Det eneste jeg kan sige er, at jeg har haft WOL/Tiscalis ADSL-
> routerløsning i over et år nu og er ualmindelig tilfreds.
> Jeg har ingen førstehåndserfaringer med andres.

Og jeg er meget tilfreds med min CyberCity 2mbit/512kbit forbindelse særligt
også at CyberCity ser ud til at være det eneste dansk internet-udbydere idag
med planer om at tilbyde masse-vis af video-on-demand til deres kunder på
http://www.cybercitychannel.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-09-01 21:16

Hej Charbax, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg har nu prøvet at installere Windows XP på en fed pc med
> Orange ADSL USB-modem selvom jeg havde læst din post om
> usb-modem-drivere igår..

Der var da også en chance for, at Win XP havde den med - omend en
*lille* chance.

> Desværre virker det alt på nær USB-modemmet og en Epson printer
[og ingen drivere fra Alcatel og Epson]
> Skal jeg så syntes i nedgradere tilbage til Windows ME eller 2000
> hvis jeg vil have den pc koblet på nettet?

Enten det eller skifte til en routerløsning. Jeg er helt sikker på,
at XP har drivere til de almindeligste ethernetkort med sig.
Alternativet er at vente, indtil Microsoft, Alcatel og/el. Epson
får dem ud. Men det kan jo vare mellem en måned og årevis (omend
det formentlig ligger nærmere en måned end årevis

> Jeg prøvede Orange's telefon support på 82 33 33 33, men der
> sagde de at de ikke giver support til Windows XP da det ifølge
> dem slet ikke er en standard endnu..

Netop, det er dét, der er et af problemerne [1] med alt for nye
styresystemer. Især hvis de som MS o.a. er alt andet end open
source.

[1] Andre er ikke mindst programfejl, hvorfor man bruger det første
års tid eller mere til at patche løs.

> Er det svært at programmere sin egen drivere til USB-modem og
> Windows XP?

Ja. Og nørderne, der går uhæmmet op i den slags, skriver det meget
forståeligt og af mange gode grunde til GNU/Linux.

Så hvis du er bidt af XP er løsningen nok at skifte til en router.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Esben

Dato : 13-09-01 04:50

"Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote in message
> Jeg har nu prøvet at installere Windows XP på en fed pc med Orange ADSL
> USB-modem selvom jeg havde læst din post om usb-modem-drivere igår..
>
> Desværre virker det alt på nær USB-modemmet

De gamle drivere virker fint på min pc - Windows XP og SpeedTouch USB. Har
du prøvet at installere dem?

--
Esben

Fra : tj

Dato : 09-09-01 15:39

> Jeg har lige set at Tiscale har 256/128 ADSL til 295 om måneden incl. fri
trafik.

> Er det ikke det bedste tilbud pt. ?

TeleDK's tilbud til 449 inklusive telefonab. kommer vel nær på. (Kan ikke
huske hvad et alm. telefon ab. koster) Bare så du ikke havde overset det i
sammenligningen
mvh Thomas

Fra : reno

Dato : 12-09-01 08:18

Jeg bor i Nyborg, og har internet over antennen, køre 512/256 betaler 235
kr. pr. mdr. og kan være på døgnet rund uden at betale ekstra.
Så flyt til Nyborg. hehe