Foder
Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 07-09-01 16:39

Er der nogen her der ved hvad man blander, hvis man ønsker at lave sin egen
foderblanding i stedet for de dyre færdige, det er til en islænder og en
shetlænder. Jeg tænkte valset haver, majs og melasse. Hjælp udbedes. Gitte

Fra : hestemassage

Dato : 08-09-01 13:50

"Gitte & Thorleif" skrev d. 07-09-01 16:39 dette indlæg :
> [...]
en
> shetlænder. Jeg tænkte valset haver, majs og melasse. Hjælp udbedes.

I bør få udarbejdet en foderplan, der tager hensyn til hestenes alder,
kondition, hvor meget de bruges osv. Det er ikke kun væsentligt, hvad
foderet består af, men også hvor meget hestene får af de forskellige
ting. Nu er det jo nogle robuste ponyer i har, men særligt hvis det er
unge heste, kan fejlernæring få katastrofale følger på lang sigt.
På foderstoffabrikkerne kan I få en liste over indholdsstoffer i
forskellige fodermidler til heste.
På hesterådgivningen.dk kan I betale jer fra en foderplan.
Hjemmesiden www.hestogpony.dk har foræret foderplaner væk på et
tidspunkt, hvis man er oprettet som bruger. Er ikke klar over om de
stadig yder den service.
Man kan også få et foderplansprogram til windows, men hvor er jeg ikke
klar over.

http://www.kandu.dk/