Kan man sætte en IBM 75 GXP på hovedet?!
Fra : Santa Xcaze

Dato : 07-09-01 12:01

Se subj

Fra : Devast8or

Dato : 07-09-01 12:40

Det kan man vel godt, men det ville da se komplet tåbeligt ud. Tag venligst
et billede og post det i dk.binaer ;)

Men anyway, er ikke helt sikker på om det er en helt vildt god idé, kan ikke
huske om der er noget indeni der kan tage skade. Har du prøvet at se om der
står noget på IBM's side? Jeg ville nok ikke gøre det med en disk med
vigtige data på, just in case. Men hvis du kan klare at miste det der er på,
og du ikke har noget imod at vente på at få en ny disk (såfremt der stadig
er garanti på selvfølgelig) så kan du da prøve om det er noget der virker.
Men hvad skulle idéen i at vende den på hovedet være?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Santa Xcaze

Dato : 07-09-01 13:05

Den simple grund at hvis disken vendte på hovedet ville den papst der blæser
på mine to HD's lave den bedste køling...

Hvis jeg vender HD på hovedet, så kan der også blive blæst luft under den
nederste HD, ellers vil den næsten sidde helt op af kanten ... Men tror jeg
lader hver at gøre det så!!!

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 07-09-01 13:41

"Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk> skrev:

> Hvis jeg vender HD på hovedet, så kan der også blive blæst luft under den
> nederste HD, ellers vil den næsten sidde helt op af kanten ... Men tror
jeg
> lader hver at gøre det så!!!

Jeg har også 2 GXP75'er fra IBM, de sider begge rigtigt med en indbyrdes
afstand på 2-3 mm.
Jeg har monteret en 92 mm Papst blæser ved ca. 8 V under de nederste, så nu
bliver den nederste kun max. 32 grader og den ovenover bliver som regel 2-3
grader varmere.
Se billede her:
http://hjem.get2net.dk/bbservice/HD-Papst.jpg

--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-09-01 16:58

"Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk> wrote in news:6J1m7.3213$9V5.203928
@news000.worldonline.dk:

> Se subj

Skriv og spørg IBM support. Husk at poste svaret her, det er ikke helt
uinteressant.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm