BIOS død efter flash
Fra : Vibeke Guldbrand

Dato : 07-09-01 09:13

Hej alle

Mens jeg flashede mit asus av7 kt133 bundkort med 1008.bin med autoupdate
fra asus døde min computer er der nogen derude der ligger inde med en bios
til den eller kan brænde en ny eprom eller har andre gode ideer, så ville
jeg være MØJ glad.

Michael

Fra : Otto Haue

Dato : 07-09-01 10:02

Hej Michael
Du har vel taget en backup af den gamle ??
Hvis ikke er der faktisk ikke så meget at gøre - se om du kan få fat i en
opdatering af samme version som den der sad i før "uheldet".

Ellers skal der et nyt bundkort til - muligvis bare en ny BIOS hvis du kan
skaffe sådan en fra fabrikanten.

Mvh Otto

Fra : Vibeke Guldbrand

Dato : 07-09-01 11:32

"Otto Haue" <haue@bispeengen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Michael
> Du har vel taget en backup af den gamle ??
> Hvis ikke er der faktisk ikke så meget at gøre - se om du kan få fat i en
> opdatering af samme version som den der sad i før "uheldet".

Det er jo ikke noget problem at skaffe den version der sad i, problemet er
at komme i kontakt med BIOS da computeren er DØD.

Michael

Fra : John Stenbak Hansen

Dato : 07-09-01 10:14

Jeg har netop været ude for samme problem. Var dog så heldig, at en lokal
forhandler lå inde med et bundkort af samme type. Han "kopierede" så denne
bios til min rom!
Prøv om du kan finde en hjælpsom forhandler!

Fra : Henrik

Dato : 07-09-01 14:27

> [...]
> til den eller kan brænde en ny eprom eller har andre gode ideer, så ville

Noget tilsvarende skete da jeg engang prøvede at flashe i bios. Jeg lagde en
bin fil på en diskette og tog den og bundkortet med til en
computerforhandler, som så opgraderede den med en eprom brænder. Det kostede
noget i retning af en ½ timeløn (150-200 kr).

Henrik

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-09-01 16:11

"Vibeke Guldbrand" <vibekeguld@mail.dk> wrote in message
> [...]
> til den eller kan brænde en ny eprom eller har andre gode ideer, så ville

Hvis du kender en der har et bundkort magen til dit eget så kan du starte
opdaterings programmet på hans computer og lige INDEN du trykker <ok> for
sidste gang vipper du hans bios chip (ja mens den kører så det er om at
holde tungen lige i munden så du ikke kortslutter noget..) og sætter din
egen i.
Du lader den så brænde færdig og nu skulle din egen bios være ok.

Det er ikke bare noget jeg hiver ud af hatten der er faktisk en af mine
venner har lavet det stunt ;))

/Dennis

Fra : peter-nt

Dato : 07-09-01 18:47

Prøv at maile
Peter_Larsen@vip.cybercity.dk
Han har en bios brænder, og har averteret at han kan sligt
mvh peter-nt

Fra : Michael

Dato : 06-09-01 23:08

Hej alle

Mange tak for rådene.

Rødme, jeg fandt ud af at vi havde en eprombrænder på mit arbejde, så nu
spiller putte igen.

Michael

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-09-01 00:28

"Michael" <michael_guldbrand@hotmail.com> wrote in message
> Hej alle
>
> Mange tak for rådene.
>
> Rødme, jeg fandt ud af at vi havde en eprombrænder på mit arbejde, så nu
> spiller putte igen.

Ehm skal det ikke være en EEprom brænder? , jeg har hørt noget om en Eprom
brænder ikke var nok (?)

/Dennis

Fra : Michael

Dato : 07-09-01 08:53

Hej

> Ehm skal det ikke være en EEprom brænder? , jeg har hørt noget om en Eprom
> brænder ikke var nok (?)
jo jo, det er ret,

Eprom betyder Erasable Programmable read only memmory

Det ekstra E betyder Electrical, hvilket betyder at brænderen kan slette
prommen elektrisk (og ikke med lys)

Michael

Fra : Jakob Steen

Dato : 20-09-01 23:43