Link til Automatisk Asp logon med navn & k~
Fra : Bent

Dato : 06-09-01 22:19

Kan man lave en link til en hjemmeside med logon, så når man
trykker på link'en gå den til siden og sætter selv logon navn
samt kode ind. Logon siden er lavet i ASP.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-09-01 22:44

Bent wrote in news:9n8p8l$11a$1@sunsite.dk:

> Kan man lave en link til en hjemmeside med logon, så når man
> trykker på link'en gå den til siden og sætter selv logon navn
> samt kode ind. Logon siden er lavet i ASP.

hvor skal ASP-siden få brugerID og password fra ?

--
I wrote to George W. Bush - see why at
http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp

Fra : bent

Dato : 06-09-01 23:16

Jesper Stocholm wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> hvor skal ASP-siden få brugerID og password fra ?

Hej Jesper

Det skal være med i den link, så ved et tryk er man kommet til
siden og er logget ind.
Ligsom hvis det er en web logon, der kan man bruge
http://user:password@server.dk/ men det virker ikke på asp logon
side. ?

Mvh Bent

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 06-09-01 23:47

Hej Bent
Det kommer jo helt an på hvordan det asp script der styrer login er lavet
(og det kan laves på mange måder).
Hvis scriptet er lavet så det henter brugernavn og pass fra en querystring
(altså get) kan du jo lave det ved at lade linket virke som
link.dk?brugernavn=XXX&pass=XXX.
Hvis disse data skal postes, kan du lave noget javascript (clientside) der,
når der bliver trykket på linket, poster brugernavn og kodeord til login
siden...
Hvis du har adgang til de scriptet på de sider du ønsker at logge ind på,
skulle det ikke være noget problem, ellers kan det jo være at de der står
for siderne har lavet noget hurlumhej, netop for at undgå at folk logger ind
fra andre sites, end deres eget.
Hvis du kan skrive mere, kan det være vi kan hjælpe mere
Held og lykke.
Mvh
Janus
<snip>

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 06-09-01 23:54

Ups...Jeg mener selvfølgelig link.dk/login.asp?brugernavn=XXX&pass=XXX
Undskyld fejlen...
Mvh
Janus
<snip>

Fra : Bent

Dato : 07-09-01 08:21

Janus Klok Lauritsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Ups...Jeg mener selvfølgelig link.dk/login.asp?brugernavn=XXX&pass=XXX
> [...]

Hej Janus.

Her er et par af de sider jeg snakker om. Feks.
Så kan du prøve at hvilken type jeg mener.
http://www.edmo.com/scripts/cgiip.exe/WService=wsdmss/login.r
http://commercial.aarcorp.com/
http://www.aea.net/R1/Login.asp
http://www.partsbase.com/parts/parts-memberlist.asp

På forhånd TAK for hjælpen.

Mvh Bent

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-09-01 08:15

> [...]
> fra andre sites, end deres eget.
> Hvis du kan skrive mere, kan det være vi kan hjælpe mere

Aaah ... efter at have set dit (Bent) indlæg i tre forskellige nyhedsgrupper
... og i enkelte af dem flere gange, så tror jeg pludselig, at jeg pludselig,
at jeg forstår, hvad du mener.

Det du gerne vil er dette:

Du er medlem af et community (eller fx Hotmail) og de har en login-side. Nu vil
du gerne lave et link et andet sted, hvor du blot kan klikke på linket, og så
sker login automatisk.

Er det korrekt ?

Som Janus siger: Hvis community er kodet "korrekt", så er det ikke muligt - men
det kan også være, at de specifikt har lavet det, så det kan lade sig gøre. Jeg
er ingeniør-studerende, og vi har noget fancy webportal, der hedder "Campusnet"
(http://www.campusnet.dtu.dk). Der er det næsten ikke muligt at lave det du
ønsker ... i hvert fald ikke sådan umiddelbart, da de checker på, om man har
været på loginsiden før de undersøger password og brugerID. [Læg dog mærke til
ordet "næsten"] . Jeg har selv lavet et admin-interface til mit website (
http://stocholm.dk/admin ), og der har jeg tilladt, at jeg kan logge ind via et
link, da jeg så kan logge ind direkte fra mine favoritter.

Til Janus: Vil du ikke nok prøve at citere efter netiketten ?

Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Bent

Dato : 07-09-01 08:31

> [...]
> du gerne lave et link et andet sted, hvor du blot kan klikke på linket, og så

Hej Jesper

Ja, det er helt korrekt ?
Grunden til det er at når man bruger ca.15 login sider om dagen, så kan man godt
blive træt af at taste kode og navn ind.
På indlægget før dit det sidste, har jeg skrevet et par af de login side, så kan
du se hvilken type jeg mener, på forhånd Tak.
Mvh Bent