opsætningsproblemer
Fra : P.Sørensen

Dato : 06-09-01 20:53

Hej, helt ny på netværk har jeg - som ventet - problemer med at få det til
at køre. Der er tale om 2 hjemme pcère, sammenkoblet efter bogen (ingen hub,
bare et blåt kabel), og kort installeret i begge. Så langt at begge pcère
viser ikonet "neighbourhood network" (så installationerne må vel være ok).
Men jeg kan ikke få dem til at "se" hinanden. Formoder problemet ligger i
TCP/IP delen. Manualen anbefalede at bruge "NETBEUI" som protocol, men jeg
er i tvivl om hvilke "linier" i konfigurationsvinduet, det gælder. (Satte
dem alle op til netbeui på et tidspunkt, og kunne så ikke komme på nettet,
så det var åbenbart forkert).
Nogle ideer, gode råd? Inden jeg kommer med for mange og lange beskrivelser,
vil jeg lige "kaste problemet på bordet" for at høre jeres umiddelbare
forslag.
hilsen
Preben

--
www.pilotshop.dk
ps@vestnet.dk

Fra : Bille1948

Dato : 06-09-01 21:32

"P.Sørensen" skrev d. 06-09-01 20:53 dette indlæg :
> [...]
beskrivelser,
> vil jeg lige "kaste problemet på bordet" for at høre jeres umiddelbare

En idé kunne være, at du mangler at dele dine drev, og give fuld adgang
til disse.

Det går du i Stifinder ved at højreklikke på drev bogstavet, og kilkke
på Deling.

Hvis drevet ikke er delt, kan ingen andre set det.

Ole P. Bielefeldt.

http://www.kandu.dk/

Fra : P.Sørensen

Dato : 06-09-01 22:21

okay, det prøver jeg. Men jeg vil også tilføje, at den ENE computer "ser sig
selv", dvs. den fremgår selv af oversigten, altså den står selv på siden
"andre computere" (+ "hele netværket"), mens den anden pc IKKE ser sig selv.
Den har kun "Hele netværket" på pgl. side.
Hvad kan det mon skyldes?
Tak
Preben

Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 07-09-01 12:56

Det der "blå kabel" dur snakker om, er det et kryds-kabel?
I modsat fald vil det i hvert fald ikke du...

Sørg for at maskinerne er i samme arbejdsgruppe, at der er konsistens i
IP-adresserne og du angiver brugernavne ved start. Trykker du blot ESC er du
ikke "på".

Jørgen

Fra : P.Sørensen

Dato : 08-09-01 19:48

Det blå kabel blev solgt til formålet fra pc forretnngen, og går fra det
"tlf." agtige stik i begge pc`er (netværks kortene). Jeg tror, det er ok.
Kortene er iøvrigt ikke samme fabrikat, hvis det betyder noget.
Men som jeg ser det, er det første problem at få den gamle computer til
overhovedet at se sig selv, iflg. min tidl. indlæg. Der kan vel ikke være
problemer med at det kun er en 166 mhz processor?
Når jeg vælger "Network" under kontrolpanelet, så er der en række linier
under "Configuration". Når jeg markerer en linie og vælger "properties",
kommer en ny side frem med 3 faner, hvoraf den ene er "bindings". Her kan
man vælge mellem TCP/IP og NETBeui med et checkmærke udfor ønskede.
Iøjeblikket er der checkmærker i begge. Er det ok?
Og noget andet er, om det betyder noget, hvor mange "linier" der er i pgl.
Netværks vindue (det der fremkommer, når man vælger Netværk fra
kontrolpanelet. Der er forskellige i de 2 pc`ere. og tilsyneladende 2
forskellige typer, den ene med et icon foran der ligner en chips, den anden
med et icon der ligner en propel?! Hvor mange skal der være og skal de være
ens?
hilsen
Preben