Reborn kort
Fra : Kim Bech Andersen

Dato : 06-09-01 20:13

Hej

Er der nogen der har erfaringer med et udvidelseskort kaldet reborn ?

Det er beregnet til f.eks, at kunne sætte en pc tilbage til en
tidligere tilstand. f.eks. kan en undervisnings maskine resettes efter
et kursus. Alle ændringer på pc'en rulles tilbage.

mvh

Kim

Fra : René Jensen

Dato : 06-09-01 22:02

Kim Bech Andersen wrote:
> [...]
> tidligere tilstand. f.eks. kan en undervisnings maskine resettes efter
> et kursus. Alle ændringer på pc'en rulles tilbage.

Jeg kender ikke lige præcis det kort, men der findes en anden metode som
er lige så effektivt, og det hedder Norten Ghost. Det er simpelhen
genialt, man har en maskine, som man sætter op efter en clean
installation af Windows 98/ME og sårh laver man et image, der kan gemmes
via et netværksdrev, på et cd-rewritable (dog begrænset til et image som
max fylder 700MB), og så kan man "ghoste" maskinen og oprette en komplet
Windows installation på under 20 min. -Det smarte er at man faktisk også
kan lave en boot-disk og boote op på den, som så bliver tilsluttet til
et netværksdrev, og på den måde kan læse image'et fra netværket.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a wise man told me this:
"I consider Windows as I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better!"

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 06-09-01 22:37

René Jensen <rene.jensen@city.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B97E43C.B130AECB@city.dk...

> [...]
> kan lave en boot-disk og boote op på den, som så bliver tilsluttet til
> et netværksdrev, og på den måde kan læse image'et fra netværket.

Det samme kan PowerQuest DriveImage, bortset fra at den selv kan brænde og
kan benytte flere CD'er (altså mere end 700MB).

Fra : Keld Broe

Dato : 06-09-01 22:18

Kender dem godt og de er smarte... Alle ændringer der laves mellem 2 boots
fjernes og de er tilbage til original configuration.

Man kan selvfølgelig logge ind som admin og lave ændringer...

Det virker ved at der ligger en skjult partition, som den sammenligner med.

Keld B

Fra : JLL

Dato : 07-09-01 20:49

snip:
> Er der nogen der har erfaringer med et udvidelseskort kaldet reborn ?

Ja, jeg har (meget) erfaring med Reborn fra Lenten.
Der kunne være mange ting du gerne ville vide, så kunne du ikke fortælle
lidt om hvad du skal bruge det til.??
VH/JL