Turtle Beach Santa Cruz/Videologic Sonic F~
Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-09-01 17:31

Hej

Er der nogen, der har nogen erfaringer med nævnte lydkort og evt. ved
om de kan købes her i DK?

Alternativt er der andre, der har fået meget store problemer med lyden
ved brug af Soundblaster Live Player 1024 efter installationen af
Windos XP. Under Windows 2000 havde jeg mindre problemer med knas i
lyden men på XP er problemet væsentligt større faktisk er knaseriet så
voldsomt, at jeg frygter for mine højttalere, hvis der skulle blive
skruet for højt op.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Madsen

Dato : 06-09-01 20:11

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev:

> [...]
> lyden men på XP er problemet væsentligt større faktisk er knaseriet så
> voldsomt, at jeg frygter for mine højttalere, hvis der skulle blive

Åhh nej da! Er det også galt med WinXP?
Jeg prøvede at købe et Live!5.1 den anden dag og det har kørt
fint i en uges tid på Win2000, men gik så pludselig i gang med
at skratte som en gal midt i en musik-cd her i går.
Jeg går snart amok over det SB-pis. Sig gerne til hvis du finder
en forhandler af Turtle Beach og finder det ok og uden skratten.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-09-01 21:28

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> Åhh nej da! Er det også galt med WinXP?

Det er desværre værre, men kan nok minimeres hos mig, hvis jeg slår
noget af gejlet i XP fra. I spil med hardwareacceleret 3d grafik er der
vist stadig ingen problemer her. Dvs. problemet er stadig ved
afspilning af musik i FreeAmp/WinAmp på desktoppen og almindelig brug
af programmer, menuer mv.

> Jeg prøvede at købe et Live!5.1 den anden dag og det har kørt
> fint i en uges tid på Win2000, men gik så pludselig i gang med
> at skratte som en gal midt i en musik-cd her i går.

Øv. Det lød ellers som om der var håb forude mht. Creatives kort.

> Jeg går snart amok over det SB-pis. Sig gerne til hvis du finder
> en forhandler af Turtle Beach og finder det ok og uden skratten.

Jeg har fundet forhandlere i England via http://www.pricerunner.com men
små 1000,- er lige i overkanten for min SU på nuværende tidspunkt

Iøvrigt er Videologic Sonic Fury det samme kort som Santa Cruz.

Fra : Madsen

Dato : 06-09-01 21:39

> Øv. Det lød ellers som om der var håb forude mht. Creatives kort.

Ja. Det er godt nok blevet klart bedre end med det gamle Live-
kort, men problemet er åbenbart ikke 100 % løst endnu for mit
vedkommende.
Creatives nye "Audigy" serie ser ellers uhyre spændende ud,
men jeg tør snart ikke at købe produkter fra Creative mere. :(

> Iøvrigt er Videologic Sonic Fury det samme kort som Santa Cruz.

Ja det kan jeg godt huske der har været snak om, men Video-
logic er måske heller ikke til at finde forhandlere af?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : René Jensen

Dato : 06-09-01 22:19

Madsen wrote:
> Ja det kan jeg godt huske der har været snak om, men Video-
> logic er måske heller ikke til at finde forhandlere af?

Det er det evige problem herhjemme ... når man skal have et nyt lydkort,
er det ret begrænset med udvalget. Der selvf. Creative (skod efter min
mening, opgav dem efter mit AWE32 kort), Terratec, Hoontech og diverse
blandede mærker af svingende kvalitet. Ikke ligefrem noget stort udvalg,
når man f.eks. kigger på det udvalg, som amerikaner har når de skal
vælge et nyt lydkort.

Jeg mener det var www.dat-import.dk som engang havde Videologic's Sonic
Fury, efter sigende et rigtigt fedt kick-ass kort, men igen problemer
pga. opkøbet af Aureal, som effektivt har sat en stopper for
vidreudvikling af Windows 2000 driverne, som stadig var i BETA og
hvilket også vil sige at der aldrig kommer drivere til XP (formoder
jeg).
Og selvf. med faktum, ja, så har jeg ikke kunne finde en dansk
forhandler/importør af andre lydkort end førnævnte - bare for
latterligt.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a wise man told me this:
"I consider Windows as I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better!"

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 07-09-01 10:15

René Jensen <rene.jensen@city.dk> skrev:

> [...]
> for vidreudvikling af Windows 2000 driverne, som stadig var i BETA
> og hvilket også vil sige at der aldrig kommer drivere til XP

Aureal og Videologic/Turtle Beach har mig bekendt ikke noget med
hinanden at gøre og der er skam lavet ikke beta WDM drivere til Windows
2000 og hos Turtle Beach er der beta drivere til XP.

Fra : Wizeguy

Dato : 10-09-01 15:13

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in message

> Aureal og Videologic/Turtle Beach har mig bekendt ikke noget med
> hinanden at gøre og der er skam lavet ikke beta WDM drivere til Windows
> 2000 og hos Turtle Beach er der beta drivere til XP.

Jeg tror der blev henvist til Videologic SonicVortex, som har Vortex 2
(AU8830) DSP fra Aureal. Videologic Sonicfury har intet med Aureal at gøre,
men anvender en DSP fra Cirruslogic (CS4630).

---
Mvh
Anders

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 07-09-01 09:17

Ifølge Turtle Beach's hjemmeside skulle:

COMART
Brams Sidevej 1
DK-2920
Charlottenlundq
Denmark
Telephone: 39-63-66-48

Være distributør af Turtle Beach's produkter.

Mvh. Brian

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 07-09-01 10:16

"Brian Bilenberg" <brian@bilenberg.dk> skrev:

> [...]
> Denmark
> Telephone: 39-63-66-48
>
> Være distributør af Turtle Beach's produkter.

Jep. Det så jeg også. Jeg bliver jo nok nødt til at smide dem en mail.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 09-09-01 17:00

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev:

> Jep. Det så jeg også. Jeg bliver jo nok nødt til at smide dem en
> mail.

Jeg fik svar i dag, og ComArt er desværre ikke længere dansk
distributør af Turtle Beach/Voyetra produkter og de mener ikke, at der
findes en anden dansk distributør.