xxxxxxxx@note.sonofon.dk virker dette ikke~
Fra : Brian.

Dato : 06-09-01 16:35

Nu har jeg snart sendt 10 SMS meddelser til min Sonofon telefon (inden for
ca. 60 min)
ved at skriver nummer@note.sonofon.dk, men ingen er endnu nået frem !!.
Jeg er lige skiftet fra Teila hvor det bare virker perfekt, er det Sonofons
E-mail til SMS gateway der ikke virker eller hvad ?.
Jeg kan godt sende logoer fra www.mobital.dk, og de kommer med det samme.
Så jeg forstår ikke helt hvad der sker, findes der en anden "E-mail" til
sonofon telefoner ?.

Mvh. Brian.

Fra : Fischer

Dato : 06-09-01 17:58

> [...]
Sonofons
> E-mail til SMS gateway der ikke virker eller hvad ?.

Ja, ganske simpelt!
Sonofons E-mail -> SMS er ofte uhyggelig langsom, og Sonofon har ingen
intentioner om at gøre noget ved det. De kalder det en "gratis service".

*Fischer

Fra : Brian.

Dato : 06-09-01 18:25

> Ja, ganske simpelt!
> Sonofons E-mail -> SMS er ofte uhyggelig langsom, og Sonofon har ingen
> intentioner om at gøre noget ved det. De kalder det en "gratis service".

Tja det var hvad jeg frygtede (, kunne man ikke "presse" Sonofon ?.
Der må da være mange der bruger den service, og hvis andre selskaber kan få
det
til at fungere ordentligt så kan Sonofon vel også.
De vil vel ikke have hængende på sig at være et anden rangs selskab hvad
angår service ?.
Har du informationen fra Sonofon om at de ikke vil at gøre noget for at
forbedre svar tiderne,
eller er det dit bedste gæt ?.

Jeg skal lige til sidst skrive, at nogle af mine meddelelser nu er ved at
dukke op !!.

Mvh. Brian

Fra : Fischer

Dato : 06-09-01 19:11

> Har du informationen fra Sonofon om at de ikke vil at gøre noget for at
> forbedre svar tiderne, eller er det dit bedste gæt ?.

Jeg brokkede mig, og det var svaret som de gav mig. Det er ikke noget de vil
gøre noget ved.
Flere her i gruppen har fået samme besked.
Bl.a. af samme grund skiftede jeg selskab ....... eeh, er i gang med at
skifte! :-\

*Fischer

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-09-01 08:12

"Brian." <NoSpam@Spam.com> wrote in message
> [...]

Korrekt, deres e-mail -> sms har meget lav prioritet i forhold til
almindelige sms og almindelige emails, og hvis der er belastning på systemet
så må email->sms beskederne nederst i køen.

> [...]

> angår service ?.
> Har du informationen fra Sonofon om at de ikke vil at gøre noget for at

Jeg har fået samme svar, havde dog på et tidspunkt et modem- internet
abonnement hos dem, og fik i den forbindelse adgang til en imap-server hos
sonofon. Da jeg ikke brugte email-delen, idet jeg allerede havde adskillige,
kunne man sætte den op til at forwarde mails til ens telefonnummer. Når man
bruger denne server til at forwarde til telefonen er forsinkelsen ofte
betydeligt mindre, end hvis man bare sender til note.sonofon.dk.
Men så betaler man selvfølgelig også for at have adgang til mailserveren.
Jeg tror det er deres politik, at hvis du ikke har betalt for det, så må du
også finde dig i at komme nederst i bunken.

> Jeg skal lige til sidst skrive, at nogle af mine meddelelser nu er ved at
> dukke op !!.

Jeps, jeg tror aldrig at jeg har været ude for at de slet ikke dukkede op,
men det er ikke så fedt at bruge email->sms metoden til f.eks. at modtage
reminders fra ens onlinekalender, i hvert fald ikke via Sonofon's gateway.
Det højeste jeg har været oppe på var 31 timers forsinkelse. Og så skal man
lave en ret fleksibel reminder politik i ens kalender hvis man skal være
sikker på at få den inden begivenheden rent faktisk finder sted. Af samme
grund holdt jeg helt op med at bruge e-mail->sms, så det er meget muligt at
det er bedre nu. Mine erfaringer er ca. 10 måneder gamle.

Held og lykke med at presse dem,
jeg skiftede til Telmore fordi de var billigere, samt at mine mails kommer
noget hurtigere til telefonen

/flemming

Fra : Lars Christensen

Dato : 07-09-01 14:11

On Fri, 7 Sep 2001 09:12:15 +0200, "Flemming Joensson"
<joensson@cs.auc.dk> wrote:

>Held og lykke med at presse dem,
>jeg skiftede til Telmore fordi de var billigere, samt at mine mails kommer
>noget hurtigere til telefonen

Det gælder vel kun så længe at TDC (VIC - eller what ever de hedder i
den her uge) prioterer sms via mail højt. I det øjeblik det får samme
priotet som hos Sonofon så kan det vel være ligemeget..

Lars

Fra : SpiFF

Dato : 13-09-01 22:58

email to sms via sonofon er vist ned prioteret. talte med en konsulent en
dag i en fredgaard butik. han fortalte at deres system er sat op så de kun
kommer 5 beskeder gennem i sekundet... det har en lav priotet fordi at det
er en gratis service og sonofon intet tjæner på dette. tværtimod.

SpiFF

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 14-09-01 08:55

"SpiFF" <cuber_d@hotmail.com> writes:

> [...]
>kommer 5 beskeder gennem i sekundet... det har en lav priotet fordi at det
>er en gratis service og sonofon intet tjæner på dette. tværtimod.

Til gengæld mister de kunder til de selskaber, der kan levere
en bedre service på det område - alene det burde få dem til at overveje
deres prioritering.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Hans Erik Martino Ha~

Dato : 18-09-01 15:17

Per H. Nielsen wrote:

> Til gengæld mister de kunder til de selskaber, der kan levere
> en bedre service på det område - alene det burde få dem til at overveje
> deres prioritering.

Jeg skiftede faktisk også selskab af den grund. Ja og så for dårligt
specificerede regninger. Hvorfor betale mere når man får mindre!

> Hilsen
> Per
>
> --
> Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

/erik