Chaps
Fra : Lily

Dato : 06-09-01 15:28

Er der noget jeg kan gøre for at gøre mine ruskindschaps blødere?

Hilsen Tina

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 06-09-01 21:48

Hej Tina.
Du kan gøre to ting - selv om den ene ikke lige er helt til at anbefale, da
du mister ruskinds - udseendet.
Du kan bruge dem masse, eller smøre dem ind med læderfedt. Jeg vil anbefale
at bruge dem flittigt, for de kommer til at blive mer bløde ved brug.
Hilsen Ditte

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 07-09-01 01:50

Ikke fordi jeg skal gøre mig klog, men kunne man ikke bare stoppe dem i
tørretumbleren (på "kold")?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : "Trine Stubbe eglbj=~

Dato : 07-09-01 08:38

In article <3b981967$0$253$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Trond Øyvind
Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

> Ikke fordi jeg skal gøre mig klog, men kunne man ikke bare stoppe dem i
> tørretumbleren (på "kold")?

   Det kommer nok an på hvor kold "kold" er? Og så vil jeg nok anbefale at
man smider en tennisbold eller to med ind lissom man gør med dunjakker :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 09-09-01 22:00

<Trine Stubbe =?ISO-8859-1?q?Teglbj=E6rg=22= <snoe@nospam.dk>> skrev i en
meddelelse news:UP_l7.3125$9V5.200535@news000.worldonline.dk...

> Det kommer nok an på hvor kold "kold" er? Og så vil jeg nok anbefale at
> man smider en tennisbold eller to med ind lissom man gør med dunjakker :)

Tjah... i vores vaskekælder er "kold" det samme som "uden varme
overhovedet".
Jeg vil også foreslå at man smider tennisbolde ind sammen med chaps'ene.

Jeg har så også i dag hørt noget om at vaske ruskind på et skånsomt
uldprogram uden problemer, men jeg ved intet om det og vil ikke hænges op på
noget. Det skulle dog gøre ruskindet noget blødere.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 10-09-01 18:45

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote in message
> [...]
> uldprogram uden problemer, men jeg ved intet om det og vil ikke hænges op

> noget. Det skulle dog gøre ruskindet noget blødere.

Hej.
At vaske ruskind gør det ikke det spor blødere, tvært i mod, så kan man
risikere at ende op med noget som er lige så stivt som et tygt stykke
læder..... Jeg vil ikke anbefale tøretumbler metoden, da det kan give samme
udsalg.
Brug chapsen, og den kommer til at blive mere medgørlig efter bare nogle få
ganges brug...... :)
Hilsen Ditte