Min. processorkrav for internetbrug?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 06-09-01 14:30

Hvor meget computerkraft skal man have for at kunne surfe, spille se
filmklip, høre musik og deslige på internetetuden at processoren
bliver flaskehalsen (2 Mbit-forbindelse).
Jeg skal bruge en notebook, som kan klare det, men den skal ikke
bruges til andre tunge applikationer, spil osv. Kan jeg f.eks. nøjes
med en 266 Mhz Pentium eller lignende?

mvh
Lars

Fra : FileCop

Dato : 06-09-01 15:19

hvis du også skal spille spil vil jeg nødig nøjes med 266 mhz. Jeg vil mene,
at hvis du skal klare det hele og også have lidt ud af det skal du have
400-500+ mhz.

Fra : René Jensen

Dato : 06-09-01 17:55

FileCop wrote:
> hvis du også skal spille spil vil jeg nødig nøjes med 266 mhz. Jeg vil mene,
> at hvis du skal klare det hele og også have lidt ud af det skal du have
> 400-500+ mhz.

Prøv lige at læse hans indlæg først ...

Anyways, jeg vil tro du sagtens kan bruge 266MHz maskine, jeg tror nu
mere at det mængden af RAM som kommer til at betyde noget ... jeg ville
anbefalde 128MB RAM i maskinen.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a wise man told me this:
"I consider Windows as I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better!"

Fra : FileCop

Dato : 06-09-01 18:40

han skriver også han skal bruge spil over internet. Det kan dog godt være,
at han har ment mindre spil, men jeg vil stadig nødig skulle nøjes med 266
mhz. Selv har jeg 800 mhz. til skolebrug. Det er meget, men dermed kan den
også bruges til meget andet end skole. Det har fyren her måske bare ikke
brug for.

Fra : Brian Mortensen

Dato : 09-09-01 04:00

FileCop <news_filecop@filecop.dk> skrev:

> [...]
kan den
> også bruges til meget andet end skole. Det har fyren her måske bare

Mon ikke det er Flash spil m.v. han mener ?
Bruger selv en P2 233Mhz uden problemer...
Tror en god mængde ram (128+) er vejen frem...

--
/Brian

Fra : Nuclear Warhead

Dato : 14-09-01 15:13

Min 350 Mhz AMD K6-2, 128 MB SDRAM kan ikke afspille musik og have internet
explorer åbent samtidig, da det går meeeeeeeeeeeeeeeeeeggggeeettttt
langsomt.

MVH
Kasper