Køling og larm
Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 06-09-01 13:38

Hejsa.

Jeg er igang med at samle mig en ny PC, som bl.a. skal indeholde en
Athlon 1.4 GHz. Sådan et bæst skal jo køles, men jeg har svært ved at
forholde mig til diverse dB-angivelser.

Kan nogen forklare på en let og forståeligt dansk hvor meget en blæser
larmer når den siger xxxx dB.

Venligst
Flemming
Aalborg

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 06-09-01 13:59

http://www.occupationalhearingloss.com/noise_induced_hearing_loss.htm

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 06-09-01 15:02

"Flemming Holm Jensen" <fhj@hum.auc.dk> skrev:

> Kan nogen forklare på en let og forståeligt dansk hvor
> meget en blæser larmer når den siger xxxx dB.

Du kan ikke bruge målingerne til ret meget, der stå jo ikke noget om,
hvilken afstand hvorpå målingerne er foretaget!
Her kan du læse en test af 46 forskellige kølere på:
http://www4.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/index.html her må man kunne går
udfra at man kan sammenligne dem rent støjmæssigt.

Personligt er jeg godt tilfreds med min Noise Control Silverado 50, jeg ved
dog ikke om den kan køle en TB1400 ordentligt ved 8-9 Volt, over 8 Volt er
den nemlig ikke specielt støjsvag længere. Dog skal det lige nævnes, at
Silverado i følge mine egne erfaringer ikke køler meget bedre over 8 volt i
et godt kølet kabinet.

--
Venlig hilsen: Rasmus.