Udskrivningsproblemer med HP 5L (Igen)
Fra : Thomas Hvalsø Sørens~

Dato : 06-09-01 12:41

Jeg beklager hvis dette extra indlæg generer nogen, men jeg opdagede, at
datoen på den forrige besked var sat til d. 3/9 således at mange måske slet
ikke ser den p.g.a. et datofilter i newsreaderen.

Jeg har en printer af typen HP 5L LaserJet, som er begyndt at udskrive MEGET
dårligt. Problemet er størst ved udskrivning af fine konturer såsom tynd
skrift eller linjer i f.eks. tabeller, hvor man kun lige kan ane antydningen
af toner på papiret. Justerer man på "valøren" og/eller "tætheden", kan man
se lidt mere, men tonerpåførslen er meget ujævnt fordelt og fede skrifttyper
ligner noget der er tværet ud.

Jeg er helt overbevist om, at der er tale om et hardware-problem, dersom jeg
utallige gange har prøvet at justere på udskrivningsparametrene og ligeledes
har installeret nye drivere uden held.

For et stykke tid siden, købte jeg en ny toner i forventning om, at den
gamle var opbrugt, men dette løste ikke problemet.
Desuden har jeg hentet et "rense-program" fra HP's hjemmeside og kørt dette,
stadig uden forbedring.

Jeg har forsøgt at rense tromlen med en støvfri klud, hvilket heller ikke
gjorde nogen forskel.
Alternativt skulle man kunne udskifte tromlen, men jeg har ladet mig vide,
at det ikke burde være aktuelt efter 2 tonerskift.

Er der nogen som har noget forslag til, hvad der kan gøres for at løse
problemet og hvad det koster i kroner og ører?

M.v.h.

Thomas Hvalsø Sørensen
mr-whalesea@anarki.dk

Fra : Wass Up

Dato : 06-09-01 13:25

"Thomas Hvalsø Sørensen" <mr-whalesea@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Er der nogen som har noget forslag til, hvad der kan gøres for at løse
> problemet og hvad det koster i kroner og ører?

Lyder som støv på spejlet eller linserne..
Du kan tage toppen af den og åbne til scanneren og rense spejlene. Mail hvis
du skal ha mere hjælp

Fra : peter-nt

Dato : 06-09-01 23:59

Er du sikker på at det er det rigtige spørgsmål du svarer på? - Manden har
probs. med sin PRINTER - ikke scanner!
mvh peter-nt

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 07-09-01 00:34

"peter-nt" <peter-nt@vip.cybercity.dk> skrev

> Er du sikker på at det er det rigtige spørgsmål du svarer på? - Manden har
> probs. med sin PRINTER - ikke scanner!

Er du sikker på du ved hvordan en laserprinter fungerer?

(Du ved tydeligvis ikke hvordan man citerer
(http://www.usenet.dk/netikette/quote.html)

mvh
Peter