rød numse
Fra : mimi

Dato : 06-09-01 10:43

   hejsa
Min søn på 2½ måned er pludselig begundt at få rød numse. Det sidder
nærmest kun mellem ballerne og lidt på tissemanden. Nu har jeg i to dage
kommet Natusan salve til røde babynumser på, men der er stadig ingen
bedring. Tværtimod synes jeg det er blevet værre, men jeg ved ikke om det
er p.g.a salven, eller om det bare er fordi det lige skal blusse op, før
det kan forsvinde igen. Jeg har for ca. 4 dage startet med at bruge
Huggiesbleer, og tænker lidt på om det er derfra udslettet kommer.
Har nogen erfaring med hvor længe der går inden salven virker og måske
erfaring med Huggiesbleerne, så vil jeg meget gerne høre fra jer. Er der
noget der er bedre til røde numser end salve?
M.v.h Mimi

Fra : Sanne Salomonsen

Dato : 06-09-01 11:08

"mimi" <a@a.aa> skrev i en meddelelse
> [...]
> erfaring med Huggiesbleerne, så vil jeg meget gerne høre fra jer. Er der
> noget der er bedre til røde numser end salve?

Hej Mimi

Jeg har et gammelt råd fra min mor, som jeg har været MEGET glad for.
Jeg har en søn som ikke kan tåle mange af de salver man smører de små med,
og hvad gør man så.....
Jo man tager en blesnip/stofble og klipper den ud i ca 15 x 15 cm. Dem
kommer du så i en gryde og koger dem, tager dem op og kommer dem i pose og
lægger dem i køleskabet så de bliver kolde. Når du så skifter ham/hende
tager du en fra posen og vrider den og lægger den i bleen til næste gang den
lille skal have en ny ble på, eller natten over.
Det kan godt være at det lyder dumt, men tro mig det er effektivt.

Hilsen Sanne Salomonsen.

Fra : Lily

Dato : 06-09-01 11:28

mimi <a@a.aa> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns9114772F27180mimivilfordmailmedk@193.88.15.201...
> [...]
> erfaring med Huggiesbleerne, så vil jeg meget gerne høre fra jer. Er der
> noget der er bedre til røde numser end salve?

Hej Mimi

Jeg har selv erfaret ved blemærkeskift at mine børn har reageret med udslæt.
Men har du tænkt på om det kunne være svamp? Det viser sig også ved rød,
nærmest nopret numse. Hvis det ikke forsvinder i løbet af et par dage, skal
du nok snakke med din læge.

Mht til salve kan man få noget med tea tree olie. Det er ret godt mod
hudirritationer.

Hilsen Tina

Fra : Ole Hedegaard

Dato : 06-09-01 11:50

Hej alle
Sundhedsstyrelsen har kraftigt advaret mod at bruge teatreeoil til børn, da
olien ofte er kraftigt forurenet med alt muligt giftigt stads...
Vores vidundermiddel til røde numser og andre skavanker (tør hud, revnede
brystvorter osv) er Panthenolsalve kan købes hos matas og er virkelig en god
vidundersalve...
Dog skal du som før skrevet være opmærksom på om det er svamp lillemanden
har, for så virker diverse salver og cremer ikke...
MVH Tina M

Fra : B&P

Dato : 06-09-01 12:01

Hejsa..

Når mine har rød numse og den store havde svamp ,gik jeg ind i matas og
købte
Dr. Scheller`s kamille-salve.
Det er et naturmiddel og det virker bare skønt.

Det heler meget hurtigt + det lindre.

Det koster 49,95 kr. og der er 100 ml. i en krukke.

Knuser Bente

Fra : Clemmensen

Dato : 08-09-01 01:23

Hej...
Rød numse, ja mon ikke alle babyer har prøvet det.
Natusan duer ikke, da det fedter alt for meget, og gør den i forvejen
alt for "våde" hud endnu mere våd og fugtig.
En god salve med zink...f.eks. Silansalve eller tjæresalve som begge kan
købes på apoteket, smøres på i et tyndt lag efter hvert bleskift og vask.
Zinksalven smøres på den tørre hud, og bevirker at ny fugt (tis ikke
kommer i kontakt med barnets hud. Efter et døgns tid eller mindre er
problemet
med rød numse VÆK.
Prøv det. Du får aldrig et bedre råd.

Venlig hilsen Helle