Autentisering via NT/2000 sikkerheten
Fra : Kjell Arne Iversen

Dato : 06-09-01 08:20

Hei,
jeg ønsker å autentisere brukerne mine automatisk via en asp-side, slik at
brukerne slipper å taste inn brukernavn og passord Microsofts dialogboks.

Hvordan?

x Kjell x

Fra : Herulf Skogheim

Dato : 06-09-01 11:01

Hva med å fjerne tilgang for Internett-gjestekontoen og kun gi tilgang til
brukergruppene som skal ha det?

--
Herulf
http://nord-troms.no

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-09-01 11:08

Herulf Skogheim wrote in news:3QHl7.10504$1T5.116737@news1.oke.nextra.no:

> Hva med å fjerne tilgang for Internett-gjestekontoen og kun gi tilgang
> til brukergruppene som skal ha det?

jeps ... nægt IUSR_<MACHINENAME> adgang til siderne - dvs ingen anonym
adgang. Sørg derefter for, at NT credentials sendes med browseren ...
hvilket typisk kræver, at man sidder på et intranet.

Jeg tvivler meget på, at du kan undgå brugervalidering af internet-brugere
.... på den ene eller den anden måde. Du kan lave din egen version af user-
prompten i en ASP-side kombineret med ADSI (er det vist) ... men det vil så
kræve, at brugerID og passwords er gemt på klienten ... og de
sikkerhedsmæssige problemer det giver er vist indlysende :)

--
.... der søger lejlighed fremleje/leje i Københavnsområdet. Max. kr. 3500 om
måneden alt inklusive.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk