Nokia 6210 og Nokia Data Suite 3.0
Fra : Thomas Ardal Simonse~

Dato : 06-09-01 06:17

Hej

Jeg forsøger at få forbindelse mellem min Nokia 6210 og Nokia Data Suite 3.0
(3.00.048). Det er også lykkedes mig at få forbindelse i korte intervaller,
men jeg kan ikke se indholdet af telefonen.

Mit firmware er v 03.01

Skulle lige hilse og sige, at LogoManager virker uden problemer.

Er der nogle som kan hjælpe?

Thomas Ardal Simonsen

Fra : Anon

Dato : 06-09-01 08:36

Hvilket OS?

win2000?

Fra : Muri

Dato : 06-09-01 10:13

Hent den nyeste datasuite her: http://forum.nokia.com

Mvh
Muri

Fra : Thomas Ardal Simonse~

Dato : 06-09-01 22:43

Hej.

Ja win2k???

Thomas Ardal Simonsen

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 06-09-01 13:54

"Thomas Ardal Simonsen" <thomas@ardal.dk> skrev:

> Er der nogle som kan hjælpe?

Prøv at skifte til COM port 1. På mit system kører subj. ikke særligt godt
på COM 2, derfor har jeg flyttet mit MoDem over på COM 2 og kører ny subj.
på COM 1 uden problemer under Win2k og ME.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================

Fra : Thomas Ardal Simonse~

Dato : 06-09-01 22:43

Hej.

Jeg kører allerede på COM1, så det kan ikke være det som er problemet.
Kablet fungerer også fint med LogoManager

Thomas Ardal Simonsen

Fra : Erik Einum

Dato : 06-09-01 22:50

"Thomas Ardal Simonsen" <thomas@ardal.dk> skrev
> Jeg forsøger at få forbindelse mellem min Nokia 6210 og Nokia Data Suite
> 3.0 (3.00.048).

Nokia Data Suite er til 51/61-serien, og kan modifiseres til 3210 (uten
modemfunksjon) og 7110. Den virker IKKE med 6210!

Det følger en CD med telefonen for å installere drivere så du kan bruke 6210
til internettoppkobling, det er også et program som kalles PC Suite, som
gjør nesten det samme som Data Suite på CDen. Nyeste versjon av PC Suite
finner du på http://forum.nokia.com

--
///Mvh. EE

Nokia 6210 -00, SW v 05.02

Fra : Peter Rongsted

Dato : 06-09-01 23:27

"Thomas Ardal Simonsen" <thomas@ardal.dk> wrote:

> [...]
>(3.00.048). Det er også lykkedes mig at få forbindelse i korte intervaller,
>men jeg kan ikke se indholdet af telefonen.

Bruger du kabel eller IR? Hvilket styresystem? Hvad vil du bruge Nokia Data
Suite til? Den er ikke beregnet til 6210!

>Mit firmware er v 03.01

Den bør du få opgraderet - en del fejl er rettet siden.

>Skulle lige hilse og sige, at LogoManager virker uden problemer.
>
>Er der nogle som kan hjælpe?

Nej, jeg mangler oplysninger - med dem, måske.

Peter

Fra : Thomas Ardal Simonse~

Dato : 07-09-01 07:14

Hej

> Bruger du kabel eller IR? Hvilket styresystem? Hvad vil du bruge Nokia
Data
> Suite til? Den er ikke beregnet til 6210!

Jeg bruger kabel. Mit styresystem er win2k og jeg vil bruge Nokia Data Suite
til at tage backup af min telefons data, samt muligvis synkronisere en
kalender på pc'en. Et andet program som kan gøre det samme er også ok ...

Hilsen Thomas

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-09-01 08:10

> [...]

>til at tage backup af min telefons data, samt muligvis synkronisere en
>kalender på pc'en. Et andet program som kan gøre det samme er også ok ...

Så skal du bruge Nokia PC Suite for 6210, som fulgte med telefonen. Nyeste
version er 4.06. Hvis du ikke har den, kan du hente den gratis på
forum.nokia.com under Product Support.

Peter

Fra : Thomas Ardal Simonse~

Dato : 07-09-01 12:52

Hej

> Så skal du bruge Nokia PC Suite for 6210, som fulgte med telefonen. Nyeste
> version er 4.06. Hvis du ikke har den, kan du hente den gratis på
> forum.nokia.com under Product Support.

Tak for det, men da jeg har købt telefonen brugt, fulgte der ikke program
med. Nå men jeg fik ihvertfald hentet det omtalte program, men har så senere
fundet ud af at mit kabel er af typen DAU-9P (FBUS) og PC Suites hjælpefil
omtaler et DLR-3P kabel eller lignende. Kan det passe at jeg ikke kan bruge
mit kabel sammen med PC Suite?

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : Erik Einum

Dato : 12-09-01 19:17

> [...]

> fundet ud af at mit kabel er af typen DAU-9P (FBUS) og PC Suites hjælpefil
> omtaler et DLR-3P kabel eller lignende. Kan det passe at jeg ikke kan

Nokia 51/61-serien: DAU-9P
Nokia 7110: DLR-3
Nokia 62x0: DLR-3P

Men DAU-9P kan brukes til 62/71-serien og LogoManager. Istedet for å kjøpe
deg ny kabel, sats på IR, så har du en enhet som fungerer på mange telefoner
(både Nokia og andre), samt PDA!

--
///Mvh. EE

Nokia 6210 -00, SW v 05.02

Fra : LaC

Dato : 07-09-01 12:32

> Bruger du kabel eller IR? Hvilket styresystem?

Hej

Jeg har et lign. problem. Bruger Nokia Pc Suite 4.05 over et infrarød
port/kabel. Win 2000.
Jeg må hvergang jeg skal overføre gå i indstillinger, deaktivere og igen
aktivere IR kablet, for at der kan opnåes forbindelse. Men så kører det
upåklageligt indtil der har været bootet.
Kan det ikke ændres?

Lars

Fra : ¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨

Dato : 07-09-01 19:58

"LaC" <la.c@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> aktivere IR kablet, for at der kan opnåes forbindelse. Men så kører det
> upåklageligt indtil der har været bootet.

Prøv at hente version. 4.06

Mogens

Fra : LaC

Dato : 08-09-01 10:31

> Prøv at hente version. 4.06
>
> Mogens

Ok.

Det er gjort, men resultatet er det samme. Intet spiller før jeg har de- og
aktiveret kablet. Det skulle da være understøttet i win2000?

Lars

Fra : Anders

Dato : 10-09-01 08:28

> [...]
> (3.00.048). Det er også lykkedes mig at få forbindelse i korte
intervaller,
> men jeg kan ikke se indholdet af telefonen.

Hent den nyeste som er 4.06. Den virker for mig,

Anders