Amiga på PC
Fra : Nielsen

Dato : 06-09-01 02:07

Genialt at man kan spille gamle Amiga spil på sin PC via diverse emulatorer.
Men jeg savner de gode gamle Amiga joysticks.
Findes der en måde at tilslutte gamle Amiga joysticks til PC gameporten?
Ville være genialt hvis jeg kunne tilslutte 2 styks.
Mine egne joysticks er dog lidt slidte, så hvis nogen kender en forhandler
der stadig sælger Amiga udstyr - ville det være dejligt :)

MVH
Nielsen

Fra : John Hinge

Dato : 06-09-01 06:08

Nielsen wrote:

> [...]
> Mine egne joysticks er dog lidt slidte, så hvis nogen kender en forhandler
> der stadig sælger Amiga udstyr - ville det være dejligt :)

Amiga joysticks er typisk af den gode gamle 'Atari' type, det vil
sige digitale joysticks, som tilsluttes via et DB9 stik.
Om man nutildags kan købe et kort til PC der tillader tilslutning af
den slags, eller om man kan købe et omformerstik så man kan sætte dem
et eller andet sted bag på sin PC (seriel/parallel/joystick ) ved jeg
ikke, men det burde man da næsten kunne.

Af forhandlere af amigasjov kendes da Betafon i København
(www.betafon.dk)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 06-09-01 06:13

> Findes der en måde at tilslutte gamle Amiga joysticks til PC gameporten?
> Ville være genialt hvis jeg kunne tilslutte 2 styks.

Med et stykke hardware som kan findes på:

http://fsinfo.cs.uni-sb.de/~stahl/com/index_uk.html

Her kan du tilslutte 2 Commodore joysticks og bruge sammen med WinUAE.
Stikket kan købes færdig for 67 DM (er dog vist i restordre), eller man kan
lave et selv, jeg har tænkt mig at lave et her i weekenden for at se om det
virker - Hvis jeg kan finde mine gamle JoySticks - er desværre bange for de
ligger i jylland - du bor ikke tilfældigvis i KBH så jeg kunne låne et
testjoystick?.

> Mine egne joysticks er dog lidt slidte, så hvis nogen kender en forhandler
> der stadig sælger Amiga udstyr - ville det være dejligt :)

Absalon Data og Kiwi Multimedia (www.kiwimultimedia.dk) er mine bedste bud -
jeg kan ikke connecte til edbpriser.dk, men de burde have adressen på
absalon data.

Mvh
Ulrik Nielsen

Fra : DWM

Dato : 06-09-01 07:46

"Ulrik Nielsen" <cheese@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Absalon Data og Kiwi Multimedia (www.kiwimultimedia.dk) er mine bedste bud -
> jeg kan ikke connecte til edbpriser.dk, men de burde have adressen på
> absalon data.

Utrolig hvad man kan bruge en søgemaskine til
http://www.absalon1.suite.dk/
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 06-09-01 16:39

> Utrolig hvad man kan bruge en søgemaskine til

Utroligt hvad man kan glemme en tidlig morgen

Anyway har jeg nu bikset den lille adaptor sammen jeg linkede til tidligere,
der er for ca. 150 kr, og det virker fint under windows - har dog ikke
testet under nogle Amiga/C64 emulatorer men det plejer jo at virke hvis det
gør under windows.

[Reklame mode on]
Uden anelse om det kan gøres billigere, kan jeg godt bikse et par stykker
mere sammen til et sted mellem 150-200 kr. Det skal dog hurtig siges at det
ikke er verdens smukkeste løsning, men det virker da
[Reklame mode off]

Mvh
Ulrik Nielsen