Boot problem med Olivetti Echos bærbar.
Fra : Anders Beck

Dato : 06-09-01 00:17

Hej Alle.

Jeg har en Olivetti Echos 133P bærbar, som jeg har købt brugt.

Da jeg købte den (for 100,-) var plastikken knækket der hvor skærmen sidder
sammen med selve computeren. Derfor ville den ikke boote. Jeg fandt den
lille switch som registrede om skrærmen var klappet op eller ned og
kortsluttede den.

Vupti, nu ville den boote og efter en lille reparation med nogle små
metalstykker i hængslerne havde jeg en fin bærbar.

Det gik en uge, hvor den funkede fint. Så opdaterede jeg keyboard
controlleren og BIOS. Stadig virkede den fint.
Anden gang (efter flashen) jeg skulle lade batteriet var det næsten fuldt
allerede. Ladningen fortsætter ret lang tid, og batteriet bliver meget
varmt. Da jeg kobler strømmen fra slukker computeren. "Ok", tænker jeg.
"Batteriet har været overopladet, og virker ikke ved den temperatur. Måske
har det taget varig skade..."

Stadig virker den ved AC. Dagen efter tager jeg på en tur, hvor den ligger i
en taske under en 1 times køretur. Efter dette vil den ikke boote. Under
ingen omstændigheder vil den tænde.
Kontakten har jeg loddet sammen, og jeg har chekket at forbindelsen erc 100%
ok...

I en normal PC plejer man at kunne putte et ISA grafikkort i og boote med en
død BIOS. kan man gøre noget lignende i en bærbar?

Nogle andre idéer?

--
Anders Beck
http://hjem.get2net.dk/abeck-home - DIY HIFI