Dell Inspiron 8000
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-09-01 17:48

Er der nogen der har gode såvel som dårlige erfaringer med <subject> eller
med Dell's servicenivau i det hele taget?
Fordi jeg har overvejet at købe en sådan laptop men det er lovlig mange
penge hvis det viser sig det er noget der ikke kan holde!

/Dennis

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-09-01 19:38

In article <PGsl7.2370$9V5.130606@news000.worldonline.dk>,
Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> Fordi jeg har overvejet at købe en sådan laptop men det er lovlig mange
> penge hvis det viser sig det er noget der ikke kan holde!

Haft 2 på arbejde i et halvt års tid. Kabinettet havde rygte for
ikke at være det bedste, men jeg mener det er stærkt nok.

Vi har haft en skærm der havde periodiske problemer med at gå død,
den blev skiftet i løbet af 3 hverdage on-site (vi har udvidet
til 3 års garanti, kostede omkring 2000 kr ekstra).

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-09-01 19:40

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message

> Haft 2 på arbejde i et halvt års tid. Kabinettet havde rygte for
> ikke at være det bedste, men jeg mener det er stærkt nok.

Laptops eller stationære?

> Vi har haft en skærm der havde periodiske problemer med at gå død,
> den blev skiftet i løbet af 3 hverdage on-site (vi har udvidet
> til 3 års garanti, kostede omkring 2000 kr ekstra).

yikes, det er mange penge at give ekstra for en sådan udvidet garenti sådan
for alm dødelig. Det er jo ikke ligefrem for at den er billig i forvejen..

/Dennis

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-09-01 20:43

In article <Ijul7.2430$9V5.136647@news000.worldonline.dk>,
Dennis Pedersen wrote:

> Laptops eller stationære?

Inspiron findes kun som bærbare. Den ene af de her 2 er min, og
vi har nogle Inspiron 3800 + 4000 rundt omkring. Vi har har
marginalt flere problemer med Dell end med Toshiba/IBM laptops.
Men ikke så meget så det betyder noget. Udover førnævnte problem
har vi en maskine der efter et år i Afrika også har lidt skærmproblemer
samt problemer med DVD drevet. Det er alt vi har haft.

Min I8000 har også været flyttet en del rundt, inklusive
daglige ture frem og tilbage i Rickshaw hver dag etc.

> yikes, det er mange penge at give ekstra for en sådan udvidet garenti sådan
> for alm dødelig. Det er jo ikke ligefrem for at den er billig i forvejen..

Det er omkring 10% ekstra (ihvertfald for den konfiguration vi
købte), hvilket kan være godt givet ud. Generelt er jeg positiv
stillet overfor ekstraforsikringer på transportabelt udstyr.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-09-01 21:09

> [...]
>
> Min I8000 har også været flyttet en del rundt, inklusive
> daglige ture frem og tilbage i Rickshaw hver dag etc.

Det lyder jo positivt..

> Det er omkring 10% ekstra (ihvertfald for den konfiguration vi
> købte), hvilket kan være godt givet ud. Generelt er jeg positiv
> stillet overfor ekstraforsikringer på transportabelt udstyr.

Ja men et eller andet sted skal man jo trække en grænse og sige stop..
De fejl du har oplevet er de kommet indenfor den normale garenti periode
eller er det den udvidede der har trådt ind her?

/Dennis

Fra : Uni Bull

Dato : 05-09-01 21:46

"Dennis Pedersen" <usenetspam@daydreamerFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har gode såvel som dårlige erfaringer med <subject> eller
> med Dell's servicenivau i det hele taget?

Gode erfaringer "so far" - jeg har kun haft min i nogle få måneder, men
indtil videre er jeg *meget* tilfreds!
Der er dog de (for bærbare sædvanlige) keyboard-scratches på skærmen - det
kommer man desværre ikke uden om :-/
--
Uni Bull

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-09-01 21:50

"Uni Bull" <Uni.Bull@Worldonline.dk> wrote in message
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@daydreamerFJERNDETTE.dk> skrev i en
meddelelse

> Gode erfaringer "so far" - jeg har kun haft min i nogle få måneder, men
> indtil videre er jeg *meget* tilfreds!

Det lyder jo lovende :)
Jeg har selv en Siemens Nixdorf som der er i de 4 år jeg har haft den har
brokket sig een gang, så jeg håbede lidt på Dell kunne holdt mindst
ligesålænge :)

> Der er dog de (for bærbare sædvanlige) keyboard-scratches på skærmen - det
> kommer man desværre ikke uden om :-/

keyboard-scratches ? , altså nøglebrættet laver risser i skærmen eller
hvad? (fordi det sys jeg ikke at der er tilfældet på min nuværende
laptop...)

/Dennis

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 05-09-01 22:46

> keyboard-scratches ? , altså nøglebrættet laver risser i skærmen eller
> hvad? (fordi det sys jeg ikke at der er tilfældet på min nuværende
> laptop...)

Tasterne sætter nogle fedt streger på skærmen - lige til at gnide af. Det er
desværre meget normalt.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-09-01 22:56

"Jimmy Damsgård" <noname@nospam.dk> wrote in message

> Tasterne sætter nogle fedt streger på skærmen - lige til at gnide af. Det
er
> desværre meget normalt.

ahae :)
Jeg var liiige ved at være bange for der var en designer der skulle have
tæsk

/Dennis

Fra : Uni Bull

Dato : 06-09-01 15:41

Det
> er

Er du sikker ? Ja det er du vel...
Jeg havde fået opfattelsen af at det var egentlige scratches, men det glæder
mig da usigeligt at høre at de kan "renses" af!!
--
Uni Bull

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 06-09-01 21:06

> Jeg havde fået opfattelsen af at det var egentlige scratches, men det
glæder
> mig da usigeligt at høre at de kan "renses" af!!

Det er fedtpletter som dine fingre efterlader på tasterne. De smitter så af
på skærmen.

Især stick'en er en skurk hvad dette angår.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-09-01 22:26

> [...]
af
> på skærmen.
>
> Især stick'en er en skurk hvad dette angår.

Sticken?
Altså den lille wannabee-fallos-ibm-dims?
Er Dell "tvekøn" hvad angår musen eller hvad? , fordi på deres billeder ser
det da ud til at der er Touchpad på maskinerne..

/Dennis

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 06-09-01 23:35

Dennis Pedersen skrev:
> Sticken?
> Altså den lille wannabee-fallos-ibm-dims?
> Er Dell "tvekøn" hvad angår musen eller hvad? , fordi på deres billeder ser
> det da ud til at der er Touchpad på maskinerne..

Dell maskinerne har begge dele, så hvis man ikke kan lide at bruge en
touchpad eller omvendt så har de tænkt på det.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Uni Bull

Dato : 07-09-01 14:00

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev i en meddelelse
> Dell maskinerne har begge dele, så hvis man ikke kan lide at bruge en
> touchpad eller omvendt så har de tænkt på det.

Det er vist ikke alle Dell-laptops vel ?
Men det fremgår i hvert fald af specifikationerne.
Jeg har kun set "klitoris" hos IBM, Toshiba og Dell - så faldt valget på
Dell.
--
Uni Bull

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 08-09-01 22:10

> Det er vist ikke alle Dell-laptops vel ?

Dual på Inspiron 4000, 8000 og 8100, men ikke 2500. Nogle af Lattitude
maskinerne har det evt. også.

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 05-09-01 22:56

> Er der nogen der har gode såvel som dårlige erfaringer med <subject> eller
> med Dell's servicenivau i det hele taget?

Min I8K er det bedste EDB indkøb jeg har gjort siden min C-64'er!

Den er for lækker. Eneste væsentlige anke er, at NIC og modem sidder ved
højre hånd. Men det er til at leve med.

Deres support sider har jeg ikke set bedre hos nogen af konkurrenterne. Dell
er simpelthen bedst når det gælder opdateringen af drivere osv. samt mængden
af tilgængelig information om maskinen.

Men overvej at købe en 8100'er i stedet. Ydelsen skulle virkeligt være
forbedret så det basker i følge de første køber af maskinen, der har skrevet
en del indlæg på Dell's debatforum.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-09-01 23:24

> Min I8K er det bedste EDB indkøb jeg har gjort siden min C-64'er!

:)

> [...]

> Men overvej at købe en 8100'er i stedet. Ydelsen skulle virkeligt være
> forbedret så det basker i følge de første køber af maskinen, der har

aha, det er ikke kun de ekstra Mhz ekstra i hatten der tæller? (fordi
umiddelbart så det der tiltaler mig mest ligenu er det man får ekstra i
hatten ved at købe Inspiron 8000, men de vil af med så mange af den model
inden den udgår?)

/Dennis

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 05-09-01 23:43

> aha, det er ikke kun de ekstra Mhz ekstra i hatten der tæller?

Narh der skulle være sket en hel del ændringer på bundkortet, som virkeligt
kan mærkes. Men prøv at kigge i DellTalk. Det er et _meget_ hot emne pt. :)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-09-01 00:01

> Narh der skulle være sket en hel del ændringer på bundkortet, som
virkeligt
> kan mærkes. Men prøv at kigge i DellTalk. Det er et _meget_ hot emne pt.
:)

Okai
tak for tippet :)

/Dennis

Fra : Uni Bull

Dato : 06-09-01 15:46

> Okai
> tak for tippet :)

Som nævnt er der dilemmaet med LAN- og modemstikkenes placering, men du skal
selvfølgelig også tage med i betragtning at I8000 er lidt tung.
Forstået på den måde at man kan finde andre maskiner der vejer mindre -
personligt betragter jeg det ikke som noget problem, men det skal
selvfølgelig med i overvejelserne.
Ligeledes som nævnt: Dell-support, mailsvar, drivere, hjemmeside mv er
ganske enkelt enestående!
--
Uni Bull

Fra : Peter Thornton

Dato : 05-09-01 02:19

> [...]
virkeligt
> kan mærkes. Men prøv at kigge i DellTalk. Det er et _meget_ hot emne pt.

Hej..

Jeg går også og kigger på en i8000 eller en i8100 men kan ikke rigtig finde
ud af hvilken. Efter at ha været Delltalk er jeg ikke blevet meget kloger.
Dog er der noget ballade med at RAM'en i 8100 kun køre CAS3.. nogen der ved
noget om det..? Fordi i Delltalk er forvirringen total..

Peter

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-09-01 08:54

"Peter Thornton" <Peter@Thornton.dk> wrote in message

> [...]
ved
> noget om det..? Fordi i Delltalk er forvirringen total..

Jeg må indrømme at det med CAS1/2/3 det fattede jeg heller ikke lige
alverden af ved at læse i Delltalk i en times tid, men fandt ihvertfald ud
så meget at det er *helt* klart en I8100 jeg skal have da der er en verden
til forskel i ydelse (hvis man da skal stole på de indlæg der derinde
ihvertfald..)

/Dennis