Cpu og kølepasta....kan det skade den
Fra : Fist of Fury

Dato : 05-09-01 17:25

Hejsa.

Brænder det cpu'en af, hvis man putter kølepasta på den ( ca 1 mm) og ligger
den på sit skrivebord. Altså uden at sætte den i sin maskine. Folkene fra en
butik, fortalte mig at den brænder af ved dette og så gælder garantien ikke
mere ??

Kan det passe ?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-09-01 17:46

"Fist of Fury" <no@spam.dk> wrote in message
> [...]
en
> butik, fortalte mig at den brænder af ved dette og så gælder garantien

Eh nej...Skulle det være de kosmiske stråler fra dit værelse der skulle gøre
dette eller hvad? ;)
Så nej der sker ikke noget ved at lade den ligge (forudsat du så ikke zapper
den med en statisk el bagefter..)

/Dennis

Fra : Fist of Fury

Dato : 05-09-01 20:27

Syntes også at det lød undeligt, men skal lige have lidt understøttende
viden i hånden inden jeg vender tilbage til dem.

Ved du et sted hvor man kan få afbekræftet det de siger.

Takker

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-09-01 21:56

"Fist of Fury" <no@spam.dk> wrote in news:3b967c21$0$9446
$4d4eb98e@news.dk.uu.net:

> Syntes også at det lød undeligt, men skal lige have lidt understøttende
> viden i hånden inden jeg vender tilbage til dem.
>
> Ved du et sted hvor man kan få afbekræftet det de siger.

Afbekræftet? Nå, men det du beder om, er at få dokumenteret at jorden
ikke er flad. Det gør man på 2 måder: Enten beviser man at jorden er rund,
eller osse beder man fjolserne der påstår den er flad, om dokumentation.

Iøvrigt tror jeg måske i har snakket forbi hinanden. En CPU der MONTERES med
1mm kølepasta, kan godt være i overhængende fare for et hedeslag. Om den
ligefrem kan brænde af, skal jeg ikke kunne sige.

Måske kan du finde noget interessant dokumentation på www.arcticsilver.com

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Fist of Fury

Dato : 06-09-01 10:07

Tror ikke vi har snakket forbi hinanden...det her var det svar jeg
fik...........

Om du smører for meget kølepasta på inden brug eller som beskyttelse er lige
meget. Når først der kommer for meget på kommer det ud over kernen og den
brænder af.

------------

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 06-09-01 17:29

On Thu, 6 Sep 2001 11:07:19 +0200, "Fist of Fury" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>meget. Når først der kommer for meget på kommer det ud over kernen og den

Hvis CPU'n aldrig har været monteret og sat strøm til, kan du have
badet den i kølepasta for den skyld. Det tager det sgu ikke skade af.
Den tager til gengæld skade hvis der er for meget pasta på når den
er monteret og med strøm på!.

Lasse Bodilsen <-> Sca@BodyCount.dk
A1260@50/BPPC@240/BVPPC/64mb/2gig/Os3.9
Tbird900/GeForceDDR/128mb/47gig/WinXP