Lydkkort?
Fra : P.Sørensen

Dato : 05-09-01 17:19

Hej, har netop fået opsat ny pc, men kan ikke få lyd ud af den. Der skulle
iflg. spec. være et "soundblaster compatibelt" lydkort med.
Hvordan checker jeg det?
I controlpanel/system/Device manager/sound,video and game controllers??
Der er anført følgende:
ALS4000 Game port
Closed caption decoder
NABTS/FEC VBI Codec
Wavetop (TM)NABTS/CC VBI codec

og ikke andet. Jeg har ingen anelse om, hvad disse ting er. Lydkort?
hilsen
P.sørensen
--
www.pilotshop.dk
ps@vestnet.dk

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 05-09-01 18:48

On Wed, 5 Sep 2001 18:18:40 +0200, "P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> wrote:

> [...]
>NABTS/FEC VBI Codec
>Wavetop (TM)NABTS/CC VBI codec
>
>og ikke andet. Jeg har ingen anelse om, hvad disse ting er. Lydkort?

At dømme ud fra Gameporten, er dit lydkort et Advanced Logic als4000
lydkort.
Jeg kan desværre ikke finde nogen steder hvor disse drivere kan
download's, men det kan da være andre kan hjælpe til her.

Lasse Bodilsen <-> Sca@BodyCount.dk
A1260@50/BPPC@240/BVPPC/64mb/2gig/Os3.9
Tbird900/GeForceDDR/128mb/47gig/WinXP

Fra : P.Sørensen

Dato : 05-09-01 20:18

Okay, men driveren til det kort ER faktisk installeret - men der er ingen
lyd alligevel. Det må være noget med opsætning eller hvad?
Preben

Fra : P.Sørensen

Dato : 05-09-01 20:24

Tilføjelse: Selv Microsoft media player vil ikke spille. Jeg får følgende
besked: "Cannot play back the audio stream: no audio hardware is available,
or the hardware is not responding. (Error=80040256)"
Og når jeg prøver at afspille lydene i Kontrolpanel/sounds- hvor man kan
prøvelytte de forskellige standardlyde (til startup, fejlmeddelelser osv. )
så er "start"knappen for afprøvning simpelthen "mat", altså ikke aktiv.
HVAD ER DER GALT??
Preben

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 06-09-01 07:43

On Wed, 5 Sep 2001 21:23:54 +0200, "P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> wrote:

> [...]
>så er "start"knappen for afprøvning simpelthen "mat", altså ikke aktiv.

hvis den siger 'no audio hardware available', så er der ikke
installeret en driver til wave device. d.v.s. den enhed der skal
afspille lyd
der er vel ikke nogle enheder i enheds håndteringen under gult
spørgsmål tegn?

Fra : P.Sørensen

Dato : 06-09-01 09:36

JO DA; ALS4000 audio device er gul. Der var vist problemet, hva.
Men hvad gør jeg ved det? Er det en fil fra W98 der mangler (hvilken?) eller
selve driveren til lydkortet??

Fra : P.Sørensen

Dato : 06-09-01 11:43

Never mind - jeg har klaret det!
Tak for hjælpen!

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 06-09-01 17:16

On Thu, 6 Sep 2001 12:43:05 +0200, "P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> wrote:

>Never mind - jeg har klaret det!
>Tak for hjælpen!
>Preben

No problem!, håber du har lært lidt af dele hele!