brænder i Mandrake 8.0
Fra : Ivan Olsen

Dato : 05-09-01 21:51

Hej !
Er der een` derude der kan fortælle mig hvordan jeg sætter en
ide-brænder op i mandrake 8.0.
lige fra start til slut.

MVH.
Ivan Olsen !

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 05-09-01 22:15

Ivan Olsen wrote:

> Hej !
> Er der een` derude der kan fortælle mig hvordan jeg sætter en
> ide-brænder op i mandrake 8.0.
> lige fra start til slut.
>
> MVH.
> Ivan Olsen !

Denne url kan højest sandsynlig løse alle dine problemer:

http://www.europe.redhat.com/documentation/HOWTO/CD-Writing-HOWTO.php3

Jeg er PT selv ved at sætte min brænder op eftet denne howto, så hvis du
sidder fast, så skriv tilbage, så ser vi på sagerne.

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 05-09-01 22:42

Ivan Olsen wrote:

> Hej !
> Er der een` derude der kan fortælle mig hvordan jeg sætter en
> ide-brænder op i mandrake 8.0.
> lige fra start til slut.
>
> MVH.
> Ivan Olsen !

Så har jeg fået min brænder til at spille.

Hent de fem RPM'er på denne adresse:
http://www.xcdroast.org/xcdr098/rpms-a9.html#mandrake8

Installer dem. og start xcdroast med root status. Så får du en dejlig
brugergrænseflade, som er til at arbejde med. Hvis du har problemer kan
jeg også fanges på icq: 122893759

Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 06-09-01 08:12

> [...]
>
> Installer dem. og start xcdroast med root status. Så får du en dejlig
> brugergrænseflade, som er til at arbejde med.

Undskyld jeg spørger, men hvis man har en ide brænder er der så ikke noget
med at man skal have lavet en ide-scsi bridge i kernen?

MVH

Klaus

Fra : Jesper Krogh

Dato : 06-09-01 11:55

In article <3b9722$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Klaus Hebsgaard wrote:
> Undskyld jeg spørger, men hvis man har en ide brænder er der så ikke noget
> med at man skal have lavet en ide-scsi bridge i kernen?

Jo, men det er sat op som standard i Mandrake 8.0

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 06-09-01 21:25

Jesper Krogh wrote:

> Jo, men det er sat op som standard i Mandrake 8.0
>
> --
> ./Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
> webshop: http://www.linuxpusher.dk

En af de ting der gør Mandrake dejlig at arbejde med som nybegynder!

Fra : Kent Friis

Dato : 06-09-01 15:56

Den Thu, 06 Sep 2001 16:25:28 -0400 skrev Mikkel F. S. Andersen:

>En af de ting der gør Mandrake dejlig at arbejde med som nybegynder!

Og en af de ting som næsten samtlige linux-distributioner gør som
default.

Mvh
Kent
--
.~. .~.
/V\ From Palm Pilot to S/390 /V\

Fra : Steen Suder

Dato : 06-09-01 16:37

Jesper Krogh wrote:

> Jo, men det er sat op som standard i Mandrake 8.0

I Mandrake skal der vist bare tilføjes i /etc/lilo.conf:

append="ide-scsi=hdc"

hvorefter lilo køres. Reboot og man burde nogenlunde flyvende.
hdc ændres selvfølgelig i henhold til konfiguration af maskinen.
hda=pri. master, hdb=pri. slave, hdc=sek. master osv.

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running