30m ledning 56kb modem
Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 05-09-01 15:28

Jeg kender en som skal bruge 30m ledning fra telefonstikket til hans
56kb modem. Kan det gå godt ? Så han kan downloade med fuld kraft
eller er der nogle problemer eller skal man bruge speciel ledning
eller noget.

Fra : Michael Petersen

Dato : 05-09-01 15:34

tja med 30 meter ledning vil han nok formindske ydelsen væsentligt. et 56 k
modem kan normalt hente med ca- 40-45 kbps alt efter hvor du bor og hvordan
din telefon installation er. med en 30 meter lang ledning skal du trække
yderligere nogle kbps fra. Har du en telefon sat til på samme stik kan du
også trække nogle kbps fra. Mit personlige gæt er 30-35 kbps med så lang en
ledning på men det kommer som sagt også an på resten af installationen.
Min erfaring er at man får den bedste ydelse ved at have så kort ledning på
som overhovedet muligt og ikke have andre apparater såsom fax, telefon eller
telefonsvarer tilsluttet på samme stik eller ledning.

mvh

Michael

"ole hoj rasmussen" <ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:mgdcpt4norkqdjmtl33pehkg56967sti1f@4ax.com...

Fra : Cubus

Dato : 05-09-01 16:19

> [...]
> 56kb modem. Kan det gå godt ? Så han kan downloade med fuld kraft
> eller er der nogle problemer eller skal man bruge speciel ledning

Det betyder næppe noget som helst. Tænk på, at der fra telefonudtaget i
boligen til telefoncentralen er adskillige hundrede meter kabel.

--
Cubus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-09-01 16:25

"ole hoj rasmussen" <ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> 56kb modem. Kan det gå godt ? Så han kan downloade med fuld kraft
> eller er der nogle problemer eller skal man bruge speciel ledning

Hvis du køber noget ordenligt stift kabel,,, skulle der ikke være noget...
Men hvis du køber noget ultra-tyndt blød ledning,,, Så er det nok knap så
godt....

Men... Så han kan downloade med fuld kraft... Hehe,,, 5,2 KB/s Hvis formålet
med at downloade hurtigt,, skulle din ven, nok vælge ADSL:..

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 05-09-01 21:15

>Hvis du køber noget ordenligt stift kabel,,, skulle der ikke være noget...
>Men hvis du køber noget ultra-tyndt blød ledning,,, Så er det nok knap så
>godt....
Gad vide om der egentlig er nogen i konferencen der har prøvet i
praksis med så langt et kabel. Det kunne være interessant at høre.

>Men... Så han kan downloade med fuld kraft... Hehe,,, 5,2 KB/s Hvis formålet
>med at downloade hurtigt,, skulle din ven, nok vælge ADSL:..
Men han er typen der kun vil sende lidt breve i ny og næ så ADSL
bliver klart overkill.

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 05-09-01 21:41

ole hoj rasmussen skrev:
> Gad vide om der egentlig er nogen i konferencen der har prøvet i
> praksis med så langt et kabel. Det kunne være interessant at høre.

Har prøvet med 2 gange 10 meter kabler sat sammen, og med 20 meter kunne
jeg ikke mærke nogen forskel.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 05-09-01 22:13

>Har prøvet med 2 gange 10 meter kabler sat sammen, og med 20 meter kunne
>jeg ikke mærke nogen forskel.
Ja ok.

Fra : Benjamin Graugaard N~

Dato : 05-09-01 16:57

Køb ikke den billigste telefonledning. Selve stikkene på forlængerkablet
(både han og hun) betyder også meget: Kobber er bedre end jern!

Benjamin

ole hoj rasmussen <ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mgdcpt4norkqdjmtl33pehkg56967sti1f@4ax.com...

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 05-09-01 23:40

> [...]

> 56kb modem. Kan det gå godt ? Så han kan downloade med fuld kraft
> eller er der nogle problemer eller skal man bruge speciel ledning

Min erfaring som gl. supporter er at det _kan_ spille ind, men der er mange
facetter, centralen, modemet, udbyderen, ledningstypen, gulvbelægning(tæpper
giver statisk elektricitet), hvilke appararter der er tilsluttet linien(alle
tlf. trækker strøm fra linien). F.eks. kan jeg nævne en veninde, der havde
10 m. ledning + 2 telefoner og en tlf. sv. på linien. Hendes 28.8 modem
koblede på med 21600, da jeg fjernede tlf.sv.en, så hed den 26400 og den
ramte 28800, da jeg fjernede de øvrige tlf.

min erfaring er at folk der mener siger at det ikke har en betydning at
smide en forlænger ledning på, er folk, der ikke vil have hjælp Skal der
være 30 m. mellem stikket og PCen, så køb et stik til væggen i en Telebutik,
fortæl at du ønsker at lave et ekstra stik til din PC, så skulle de gerne
finde den rette type stik frem, der giver mindre belastning på linien. Har
du prøvet at bruge et T-stik til at fordele dit TV signal, så ved du hvad
jeg mener

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Jamse

Dato : 06-09-01 11:17

Hej
Hvordan kan man se, hvilken hastighed der kobles op med. Mit 33.6kb
modem viser altid 115.2 (bare for at spytte mig i ansigtet).

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 06-09-01 12:20

"Jamse" <jrsimon@adr.dk> skrev

> Hvordan kan man se, hvilken hastighed der kobles op med. Mit 33.6kb
> modem viser altid 115.2 (bare for at spytte mig i ansigtet).

fordi du bruger en forkert driver og har sat porthastigheden forkert...
Ønsker du svar på dette spørgsmål, så skal du stille det i en supportgruppe
hos din udbyder, der har du de bedste chancer

Fra : Jamse

Dato : 07-09-01 12:38

Nej, det er ikke helt rigtigt. Der findes en kommando man kan skrive ind
i indstillinger for modem. Dermed vises den reelle hastighed. Jeg mener
kommandoen er noget i stil med "W32" eller sådan noget.

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 08-09-01 09:43

"Jamse" <jrsimon@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, det er ikke helt rigtigt. Der findes en kommando man kan skrive ind
> i indstillinger for modem. Dermed vises den reelle hastighed. Jeg mener
> kommandoen er noget i stil med "W32" eller sådan noget.

Det svar vil du kunne finde i din modem manual

Fra : Jamse

Dato : 08-09-01 10:53

Ja, jeg er helt enig. Jeg har desværre bare ikke nogen manual, det er
derfor jeg prøvede at spørge her.
mvh
Jan