Tekstsøgning på hele sitet
Fra : Flemming Løvenhardt

Dato : 05-09-01 13:38

Hej NG

Hvordan koder man et "input" flet med tilhørende knap.
Efter udfyldning af feltet og tryk på knappen skal der søges på alle
htmlsiderne i sitet.

På forhånd tak

Flemming Løvenhardt

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-09-01 13:56

Wed, 5 Sep 2001 14:37:44 +0200, skrev "Flemming Løvenhardt"
<lovenhardt@mail.tele.dk>:

>Efter udfyldning af feltet og tryk på knappen skal der søges på alle
>htmlsiderne i sitet.

Hvor har du din hjemmeside liggende?

Hvis den ligger på TDCs server, så kan du bruge
<http://home.inet.tele.dk/byggepladsen/soeg.html>.

Ellers er løsningen noget serverside, hvis du har adgang til det.
I så fald, spørg i en af disse efter, hvad du har mulighed for.

news:dk.edb.internet.webdesign.serverside (cgi, perl f.eks)

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Flemming Løvenhardt

Dato : 05-09-01 15:20

Tak for hjælpen

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 05-09-01 15:36

In <l48cpt4s8v236ju603ol4ghp8j1rkluelr@news.tele.dk> Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:

> [...]

>I så fald, spørg i en af disse efter, hvad du har mulighed for.

>news:dk.edb.internet.webdesign.serverside (cgi, perl f.eks)

www.picosearch.com er også en mulighed. Det er en søgemaskine,
som bygger et indeks, når du beder om det. Hvis dine sider
ændrer sig ofte, er det sikkert ikke en god ide, men ellers
er det ikke så tosset.

Kig evt på mine sider: http://hjem.get2net.dk/bnielsen
hvor jeg bruger picosearch. Det er [Search] øverst i
navigationslinien, som sender dig til
http://hjem.get2net.dk/bnielsen/picosear.html

(Det var måske mere elegant at have en searchbar direkte
fra hver side, men jeg synes at det ser lidt klodset ud
og jeg har ikke lyst til at gifte mig alt for meget
med picosearch, så det må gerne være nemt at rippe
faciliteten ud igen, hvis nu de skulle gå nedenom og
hjem eller på anden måde blive trælse.)

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)