Wake-on-lan via xdsl
Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 05-09-01 13:47

Ifølge http://www.dslreports.com/wakeup er det muligt, men hvilke udbydere i
DK understøtter det? Og hvad kræver det ud over fast ip
Ja ja, netkort og bundkort med wake-on-lan, men ellers noget? Nogen der har
prøvet det??

Mvh
Peter

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 05-09-01 14:52

"Peter D. Jørgensen" <pdj1974@hotDELTHISmail.com> wrote in message
> [...]
> DK understøtter det? Og hvad kræver det ud over fast ip
> Ja ja, netkort og bundkort med wake-on-lan, men ellers noget? Nogen der

Jeg har ADSL hos TDC og har med succes prøvet det via dslreports's service.
Dog bliver der også skrevet i dslreports forum at visse netkort er følsomme
over for 'støj' på linien
hvilket kan resultere i at netkortet tror at det er en wakeupframe det
modtager.
Mit netkort (D-Link) er åbenbart et af dem der er følsomme, hvilket betyder
at computeren kan
finde på at starte op midt om natten, hvilket ikke er hensigtsmæssigt.

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 05-09-01 15:25

"Morten Brynjolf" <mob@acnielsen.aim.dk> wrote in message
> Jeg har ADSL hos TDC og har med succes prøvet det via dslreports's
service.
Herligt! Har du NE, BB eller Pro@ccess? Jeg går ud fra du har fast ip, ikke
sandt?

> Mit netkort (D-Link) er åbenbart et af dem der er følsomme, hvilket
betyder
> at computeren kan finde på at starte op midt om natten, hvilket ikke er
hensigtsmæssigt.
Ja, det læste jeg også lidt om i deres forum. Der er enkelte tips til at af
hjælpe det, men ikke nogen endelig løsning.

Jeg skal vist ud og finde det billigste wol kort der findes

/Peter

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 06-09-01 12:22

> [...]
af
> hjælpe det, men ikke nogen endelig løsning.
>
> Jeg skal vist ud og finde det billigste wol kort der findes

De fås vel for godt 100-200 kr. Men du skal jo være opmærksom på følsomheden
over for støj
med mindre at du er ligeglad med om din computer selv tænder på alle tider
af døgnet :)