P3P...
Fra : Thomas Petersen

Dato : 05-09-01 13:23

Hej

Jeg skal have lavet P3P til en på en hjemmeside for at kunne acceptere
cookies.

Hvor meget kræver dette??? Jeg har forsøgt at installere IBM P3P Editor,
uden held :(

Hvad kan jeg ellers gøre???

Mvh.
Thomas Petersen

Fra : Anders Holbøll

Dato : 05-09-01 13:41

Thomas Petersen wrote:

> Jeg skal have lavet P3P til en på en hjemmeside for at kunne
> acceptere cookies.
>
> Hvor meget kræver dette??? Jeg har forsøgt at installere IBM P3P
> Editor, uden held :(

p3p har jo ikke noget direkte med cookies at gøre. Desuden implementeres
det jo blot ved at placerer en xml-fil på serveren. Så jeg kan egentlig
ikke se hvad det har med asp at gøre.

--
Anders

Fra : Thomas Petersen

Dato : 05-09-01 13:51

Hej

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 05-09-01 14:25

Du får ikke flere svar fordi du poster den samme meddelse flere gange...

\Henrik

Fra : Thomas Petersen

Dato : 06-09-01 06:49

Ups... det var en fejl - Sorry!

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-09-01 10:55

Thomas Petersen wrote in news:%5El7.8$lk7.815@news.get2net.dk:

> Ups... det var en fejl - Sorry!

jeg har også haft problemer med at køre editoren fra IBM. Men du kan jo
sætte dig ned og gennemlæse specifikationen på http://www.w3.org/TR/P3P/ og
så lave dit XML-dokument dermed. Det er ikke så svært ... det tager blot
lidt tid. Når du så er færdig med dette, så kig på
http://www.w3.org/P3P/validator/20001215/ for at checke, om du har gjort det
rigtigt.

Husk så også lige på, at P3P ikke blot er noget med, at man laver en xml-
fil, smider den online og så er det ordnet. Lidt afhængigt af organisationen
bag dit website, bør implementeringen af P3P gå igennem ledelsen så det der
står i filen rent faktisk er udtryk for forretningsgangen i virksomheden.
P3P-specifikationen er primært blevet lavet, så virksomhederne er tvunget
til at tage stilling til, hvordan de håndterer indsamling af data fra
brugerne. Når de så har gjort det; og smidt en XML-fil online, så er det - i
hvert fald i USA - muligt at sagsøge websitets indehaver, hvis der indsamles
data og sælges videre ... hvis der står noget andet i XML-filen.

Anyway ... som Anders påpegede, så har det ikke så meget med ASP at gøre ...
så FUT om opbygning af XMl-filen til dk.edb.internet.webdesign.html.

--
.... der søger lejlighed fremleje/leje i Københavnsområdet. Max. kr. 3500 om
måneden alt inklusive.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk