Att: Charbax, video-on-demand er fremtiden
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 05-09-01 09:39

Kære Charbax, du har ret; video-voice-data-on-demand er fremtiden, se
blot hvad de har fundet ud af i USA (hvor folk får gratis pizza):

http://www.msnbc.com/news/621862.asp?pne=msn

Hvor man bl.a. kan læse:

You might think the biggest smart-money bets were lost from imploding
stocks of well-known Internet companies like Priceline, Yahoo and
Amazon. Not so. Most of the money was lost in telecommunications
companies that were formed to provide spiffy "broadband" Internet-
video-voice-data stuff.

--
Anders Vind Ebbesen
www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org

Fra : Charbax

Dato : 05-09-01 13:56

> i USA (hvor folk får gratis pizza):

ja, se http://partners.liberate.com/showcase/casetwo_index.html

der står: "The 13 Domino's Pizza ads were enhanced by RespondTV to allow
users with ATVEF-compliant set-top boxes to order a free pizza (sponsored by
RespondTV) directly from their TV."

> Most of the money was lost in telecommunications
> companies that were formed to provide spiffy "broadband" Internet-
> video-voice-data stuff.

kunne det ikke være at fejlen indtil videre har værret at de bruger en masse
af penge på at oprette hurtigt internet overalt men at man så indtil videre
glemmer at tilbyde dette "spiffy Internet-video-voice-data stuff". For
hvordan skulle almindelige potentielle ADSL-kunder kunne forestille sig
hvaffor nogle nye geniale muligheder der er med hurtigt internet hvis ikke
der overhovedet findtes noget man kan bruge den til? Kunne det ikke være
fejlen at internet-udbyderne spekulerer for meget på at ville investere
masser af penge i kæmpe servere og masser af båndbredder og at
content-providers ikke er særligt interesseret i at komme igang og bruger
undskyldningen med at bedre copyright-protection skal være opå plads?

HVofor kan man ikke bare forsøge sig frem med den infrastruktur der er på
plads idag? Tilbyde pay-per-view video-on-demand til den pris det billigst
kan koste at lancere.. om det er 170 kroner per 500mb film (som en del
herinde mener at det koster med 25øre/pr.mb. traffik afregning) eller 20
kroner per film. Og så bare komme igang altså..