IP-telefoni / Tecom router
Fra : Caspar Møller

Dato : 05-09-01 07:31

Jeg kan ikke få Callserve http://www.callserve.com til at fungere under
Orange ADSL med en Tecom router. Fra Callserves support får jeg flg.
melding:

"Når IP-telefonen får adgang til Internettet og din PC er på et netværk,
skal
den igennem en brannmur, en proxyserver eller et NAT-system. De skal være
fuldt kompatible til at klare Internettelefonopkald. Dette styres af
H.323-standarden."

Er der nogen der ved om Tecom routeren er kompatibel?

Mvh Caspar

Fra : Simon Skals

Dato : 05-09-01 08:10

It seems Caspar Møller wrote:
>Er der nogen der ved om Tecom routeren er kompatibel?

Mon ikke Orange gør?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Caspar Møller

Dato : 05-09-01 08:16

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message

> Mon ikke Orange gør?

Orange ved ikke engang om de har routere...

Mvh Caspar

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-09-01 09:01

"Caspar Møller" <slet@mail.com> wrote in message
> [...]
> H.323-standarden."
>
> Er der nogen der ved om Tecom routeren er kompatibel?

Hvis der vitterlig er tale om en router (som Orange ikke skulle have endnu),
så skal der sandsynligvis laves NATning i routeren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Caspar Møller

Dato : 05-09-01 09:04

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> Hvis der vitterlig er tale om en router (som Orange ikke skulle have
endnu),
> så skal der sandsynligvis laves NATning i routeren.

Vi kører et LAN, som fungerer fint, så må der vel være NAT?

Mvh Caspar

Fra : Peter Tirsek

Dato : 05-09-01 16:08

Fra : Caspar Møller

Dato : 05-09-01 16:28

"Peter Tirsek" <usenet-spamtrap@tirsek.com> wrote in message
> Du skal også lige være opmærksom på (så hudt jeg visker, i det
> mindste), at NAT-funktionen i routeren skal have speciel support for
> H.323, da dele af H.323 protokollen lægger IP-adresser direkte ind i
> pakkernes payload.
>
> Måske har routerfabrikanten noget information om, hvorvidt NAT'en
> understøtter H.323?

OK, det vil jeg prøve at undersøge.
Har faktisk sendt en mail til Orange ang. dette, så nu glæder jeg mig til at
se hvad de svarer , hvis de svarer!

Mvh Caspar

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 05-09-01 18:53