sår i hovedbunden
Fra : mf

Dato : 04-09-01 21:43

hejsa

én af vore (hus)katte har fået nogle små grimme sår i hovedbunden i begge
sider af hovedet, løbende fra ørerne ned mod øjnene - nærmest i tindingen,
hvis der er noget der hedder det på en kat.

Det ser nærmest ud som om hun har kradset dem selv, men jeg er ikke sikker.
Hun har altid været meget tyndpelset på dette område, og nu er det
selvfølgeligt helt galt. Jeg skal lige huske at sige at hun render ret meget
ude. Vores hankat har ikke nogle symptomer overhovedet.

Nogen forslag på hvad det kan være, og evt. behandlingsmetoder ? På forhånd
tak for hjælpen.

Claus

Fra : Ole Heegaard

Dato : 05-09-01 14:58

Hej Claus,
Det kunne tyde på sår efter slagsmål med andre katte.
Det kommer vores hankat også ind med en gang i mellem.

Hvis du ikke selv mener at det ligner sår efter et slagsmål, så syntes jeg
du skal kontakte din dyrlæge, for det kan måde være fra loppe eksem, eller
en hudlidelse.

Mvh.
Tina

Fra : jsj

Dato : 05-09-01 17:02

Min Chinnie er allergisk overfor fisk og skaldyr, og hvis hun får for meget
af det kradser hun sig netop i (tindingen) så hun får sår.
Efter jeg var hos dyrelægen hvor hun fik Antihistamin stoppede hun med
at klø sig, og sårene forsvandt.
MVH jsj