HP-Compaq fusionering
Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 04-09-01 20:56

Hej

Er der nogen der ved hvad man kan regne med i forhold til sammenlægningen af
Hewlett Packard og Compaq? Altså, bliver Compaq lukket eller bliver de to
firmaer bare ved med at køre som de altid har gjort? Jeg spørger fordi jeg
gerne vil vide om man kan regne med et prisfald eller en prisstigning på
Compaqs produkter?

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)

Fra : Moller

Dato : 04-09-01 21:08

Regn helt klart med en prisstigning. Og regn også med at begge produkter
bliver videreført, i hvert fald et stykke tid endnu.
Compaq har for stor markedsværdi til at 'nedlægge', på samme måde som HP er
det indenfor printere.
Men ellers skal man nok regne med - som det blev udtrykt tidligere i dag i
pressen - at man ender med et software monopol (Microsoft) og et hardware
ditto (HP/Compaq opkøber Intel og viola!). Skræmmende men en mulighed.

Moller

Fra : Michael Petersen

Dato : 05-09-01 11:21

Det tror jeg lige man skal tage med et gran salt. For det første har Intel
en meget stor konkurrent i AMD så markedet bliver nok kun i værste tilfælde
et Duopol. desuden er compaq jo ikke enevældig på PC området og med den
kvalitet maskiner de laver bliver de det nok heller ikke.

at de nogensinde skulle kunne tvinge alle konkurrenter så meget i knæ at man
kan tale om et monopol har jeg svært fed at forestille mig.

mvh

Michael

Fra : Jacob

Dato : 05-09-01 11:46

"Michael Petersen" <mcp_dk@ofir.dk> wrote in message
> [...]
man
> kan tale om et monopol har jeg svært fed at forestille mig.

Og for det tredje så eksistere IBM stadig, og de er nu engang større end
compaq og HP tilsammen. Jeg vil faktisk mene at det rent udviklingsmæssigt
er en ok forretning for "os", da IBM nu endelig får en værdig modstander...

Mvh
Jacob

Fra : Peter Jespersen

Dato : 05-09-01 23:53

On Wed, 5 Sep 2001 12:46:13 +0200, Jacob wrote:

> [...]
>er en ok forretning for "os", da IBM nu endelig får en værdig modstander...

MHT IBM så gør det sikkert ingen forskel..IBM er 100%
erhvervsrettede og som altid er IBM sin egen nærmeste
komkurrent!
Live long and prosper...