Hjælp omkring kald at en sub
Fra : Moose

Dato : 04-09-01 19:57

Hejsa....

Jeg sidder og skal lave en række funktioner, som skal kunne bruges flere
steder. Jeg har derfor lavet en fil der hedder checklink.asp med kode som
nedenstående:

checklink.asp------>
<%
function Link(id,kategori)

SQL = "select * from kategori"
set rs = conn.execute( SQL )

do until rs.eof
if request("id") = rs("id") and request("kategori") = rs("kategori")
then
Session("valid") = "true"
Session("kategori") = rs("kategori")
end if
rs.movenext
loop

end function
%>
<----------checklink.asp

Når jeg så vil gøre brug af funktionen har jeg en fil ved navn test.asp. Jeg
inkluder filen i test.asp som ser ud som nedenstående:

test.asp--------------->
<!-- #include file="checklink.asp" -->
<% if request("perform") = "checklink" then
Link(request("id"),request("kategori"))
else
%>
<form method="post" action="test.asp?perform=checklink">
<input type="text" name="id" size="5"><br>
<input type="text" name="kategori" size="5"><br>
<input type="submit" value="Søg">
</form>
<%
end if
%>
<----------test.asp

Mit problem er så at jeg får følgende fejlmeddelelse :

Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl fejl '800a0414'

Der kan ikke bruges parenteser ved kald af en Sub

/test.asp, linje 3

Link(request("id"),request("kategori"))
--------------------------------------^

Hvordan kan jeg komme til at kalde disse mange funktioner fra forskellige
filer??????

Mvh
Moose

Fra : Niels Henriksen

Dato : 04-09-01 21:23

"Moose" <nospam-lindegaard@visto.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan kan jeg komme til at kalde disse mange funktioner fra forskellige

Brug Call sub(parameter) eller fjern de yderste paranteser. Probelmet kommer
når du har mere end én paramter på en sub

--
Niels Henriksen