Mere ram i en LifeBook C325
Fra : Christopher Højsbo

Dato : 04-09-01 18:16

Jeg skulle installere 128 mb ekstra ram i en Fujitsu-Siemens LifeBook C325
idag ( den har standard 32 mb fast monteret ), hvilket også gik rimeligt
smertefrit. Ram'en blev delvist genkendt af BIOS'en, dvs. den skrev at der
var installeret 32 mb + 64 mb i slottet, - altså ialt 160 mb.... hmmmm...

Nå OK tænkte jeg så - hvis den kan leve med det kan jeg også....

Men Windows 98 kunne derimod ikke leve med det... Ved opstart nægtede
HIMEN.SYS at starte, pga. hvad den kaldte en fejl i den udvidede
hukommelse...

Så måtte jeg pille ram'en ud, og computeren startede fint Windows 98 igen...

Der er tale om kompatibel ram specielt til Fijitsu-Siemens LifeBook...

Nogle gode ideer ???

Hilsner

Christopher

Fra : Nuggi

Dato : 04-09-01 19:19

Hejsa

Jeg havde en lifebook som Alcotini var behjælpelig med at finde det rigtige
ram til

--

Med Venlig Hilsen
Jesper Hansen

Fra : Michael Petersen

Dato : 05-09-01 11:22

prøv at kigge i din manual. Der er en sektion om udskiftning af rammoduler.
Så vidt jeg husker skal du køre et initialiseringsprogram som fortæller
windows at der nu er mere ram til rådighed. Ellers ring til Fujitsu-siemens.
Det kan være lidt tricky at opgradere ram i deres lifebook.

mvh

Michael

Fra : peter-nt

Dato : 05-09-01 19:07

Den bios ville jeg ikke stole på:
> var installeret 32 mb + 64 mb i slottet, - altså ialt 160 mb.... hmmmm...
Den kan ikke regne
Spøg til side - Hvor store rammoduler, og hvor meget ram total understøtter
dit bundkort? (RTFM)
mvh peter-nt

Fra : Christopher Højsbo

Dato : 05-09-01 19:41

Den understøtter i alt op til 160 mb ram, - ( 32 mb fast monteret + 128 mb
ekstra )

Jeg tror man skal bruge et program som hedder PHDISK.EXE til at ændre
størrelsen af en "suspend to disk" fil som bruges af Windows 98
- Af alle bærbare jeg har opgraderet er dette virkelig den mest tumpede
system-opbygning...

Hilsner