Resultat af flere Checkboxe m. samme navn?
Fra : Carsten Madsen

Dato : 04-09-01 17:57

Hvis jeg i en form har 5 checkboxe med samme navn og flere end een er
afkrydset, hvordan kan jeg så hente deres values efter en submit?

Carsten

Fra : Thygesen

Dato : 04-09-01 19:12

"Carsten Madsen" <carstensm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg i en form har 5 checkboxe med samme navn og flere end een er
> afkrydset, hvordan kan jeg så hente deres values efter en submit?

Det må næsten være noget i stil med følgende:

For each item in Request.Form("navn")
response.write item & "<br>"
Next

Mvh. Christoffer Thygesen

e-mail: cht@cht.dk
homepage: http://cht.dk

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 04-09-01 20:49

Det er desværre ikke rigtigt...
Det du modtager fra Request.Form("navn") er en string der er komma sepereret
med værdi1, værdi2, osv.
Hvis du laver en split(Request.Form("navn") ) vil du få et array der
indeholder alle værdierne, og nu kan du løbe dem igennem i en løkke.
Mvh
Janus

Fra : Anders Holbøll

Dato : 05-09-01 07:13

Janus Klok Lauritsen wrote:

> Det er desværre ikke rigtigt...

Jo, det er rigtigt.

Værdierne kan nemlg både tilgås som en kommasepereret liste gennem:
Requests("navn") (eller Requests.QueryString("navn") hhv.
Requests.Form("navn"))

og som en collection gennem:
Requests("navn")
Hvor Requests("navn").Count giver antallet af elementer i samligen og
Requests("navn")(index) giver elementet med nummeret index i samligen.
(tilsvarende for QueryString og Form)

--
Anders

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 05-09-01 08:06

Så må i undskylde, og så lærte jeg også noget idag
Mvh
Janus
<snip>

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-09-01 11:01

Janus Klok Lauritsen wrote in

> [...]
> Hvis du laver en split(Request.Form("navn") ) vil du få et array der
> indeholder alle værdierne, og nu kan du løbe dem igennem i en løkke.

husk så på, at hvis man vil bruge indholdet af split(something), så skal der
splittes på denne måde:

str = "1, 2, 3, 4, 5"
arrStr = split(str,", ")

.... ellers er det svært at bruge det til noget nyttigt.

--
.... der søger lejlighed fremleje/leje i Københavnsområdet. Max. kr. 3500 om
måneden alt inklusive.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 06-09-01 14:44

Nu har jeg jo dummet mig før i denne tråd men splitter split ikke ved ,
som standard ?
Måske var det ' ' ....
Mvh
Janus som vover lemmerne igen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-09-01 15:23

"Janus Klok Lauritsen" <janus@mcb.dk> wrote in
<3b977e0a$0$3244$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:

>Nu har jeg jo dummet mig før i denne tråd men splitter split ikke
>ved , som standard ?

problemet er, at indholdet af request() et med mellemrum imellem de enkelte
værdier ... dvs det er noget i denne retning:

"1, 2, 3, 4, 5"

Jeg lavede lige denne illustration til det i VBScript:

dim str,arrStr1, arrStr2,arrStr3
str = "1, 2, 3, 4, 5"
arrStr1 = split(str)
arrStr2 = split(str,",")
arrStr3 = split(str,", ")
strMsg = "Ved anvendelse af split() uden split-indikator:" & VbCrLf
for i = 0 to ubound(arrStr1)
strMsg = strMsg & "Værdi: [" & arrStr1(i) & "] Længde af værdi: " & len
(arrStr1(i)) & VbCrLf
next

strMsg = strMsg & VbCrLf & "Ved anvendelse af split() med split-indikator
'[,]'" & VbCrLf

for i = 0 to ubound(arrStr2)
strMsg = strMsg & "Værdi: [" & arrStr2(i) & "] Længde af værdi: " & len
(arrStr2(i)) & VbCrLf
next

strMsg = strMsg & VbCrLf & "Ved anvendelse af split() med split-indikator
'[, ]'" & VbCrLf

for i = 0 to ubound(arrStr2)
strMsg = strMsg & "Værdi: [" & arrStr3(i) & "] Længde af værdi: " & len
(arrStr3(i)) & VbCrLf
next

msgbox strMsg

Gem det som en vbs-fil og fyr det af :)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 06-09-01 15:34

Ok, ok....Så kan jeg kun give Jesper ret i hans antagelser
Godt lille kode eksempel (selvom det gnubbede salt i såret, hehe).
Mvh
Janus
> [...]
> værdier ... dvs det er noget i denne retning:
>
> "1, 2, 3, 4, 5"
>
> Jeg lavede lige denne illustration til det i VBScript:
<snip fin code>