Internt modem
Fra : keldm

Dato : 04-09-01 16:05

Jeg er ved at gøre en lidt ældre PC (Pentium 200 MMX) klar til minadatter.
Iden anledning har jeg udstyret den med et internt modem (56K v.90) såvidt
jeg husker har det siddet i en Amitech (max. 2 år gammelt), men PC'en kan
ikke finde modemet (gennemsøger com 1 og com 2)
Hvad skal jeg gøre for at få den til at lede efter det nye modem, Jeg har
ingen driver til modemet, men det regner jeg ikke med bliver et problem når
først jeg får modemet installeret.
Nogle forsleg?

Keldm

Fra : Torben Ruby

Dato : 04-09-01 16:39

se på kortet og find producentens navn og se evt på deres hjemmeside efter
en driver !
det er vist det bedste råd herfra

Torben Ruby

Fra : Martin Bangsø

Dato : 04-09-01 16:56

On Tue, 4 Sep 2001 17:04:54 +0200, keldm wrote:

> [...]
> jeg husker har det siddet i en Amitech (max. 2 år gammelt), men PC'en kan
> ikke finde modemet (gennemsøger com 1 og com 2)

Et internet modem har sin egen com-port, hvorfor det måske var en ide
at bede Windows lede på COM3 eller COM4.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : keldm

Dato : 04-09-01 18:07

"Martin Bangsø" <martin_b@iname.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Et internet modem har sin egen com-port, hvorfor det måske var en ide
> at bede Windows lede på COM3 eller COM4.

Desværre tilbyder Win. ikke denne mulighed
Keldm

Fra : Klaus

Dato : 04-09-01 18:16

Prøv at disable com1 i BIOS.
Klaus

Fra : peter-nt

Dato : 05-09-01 19:17

Eller com 2 hvis du har mus siddende på com 1. Det er også muligt at du skal
sætte jumpere på modemet, for at dette får com1 / 2´s adresse (i/o - typisk
noget med 3E8 for com1 og 2E8 for com2 - se i enhedshåndtering, egenskaber
for kommunikationsport, ressourcer.)
mvh peter-nt