Brugt hund
Fra : FoxLadi - Britt Malk~

Dato : 03-09-01 23:34

Sig mig - skal en hund ikke koste noget?

Nu bor vi ikke i Danmark, ellers ville jeg have henvendt mig her, men
for 5 måneder siden købte vi en labrador-hvalp. Pris: 1700.

Vi kan ikke have hende længere, men jeg ønsker ikke, at hvem som helst
skal have hende. Det skal vore nogen, som virkelig ønsker at have
hund. Jeg har derfor sat en annonce på news. Hunden er 7 måneder, sød,
intelligent og lærenem. Pris: 575.

Det er ikke pga. pengene, for hun har i forvejen kostet os en formue.
Men mere princippet. Hvad mener I her?

Britt Malka

Prøv det prisbelønnede mailprogram The Bat! gratis i 30 dage. Download på www.malkadesign.dk/pc/the_bat.exe

www.supermalka.dk - www.malkadesign.dk - www.malka.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 04-09-01 00:47

"FoxLadi - Britt Malka" <britt@malka.dk> skrev i en meddelelse
> Sig mig - skal en hund ikke koste noget?

<> jo selvfølgelig skal en hund koste noget ... den bedste både at få
folk til at tænke sig om er netop at appelere til deres tegnebog... og
det er derfor en god måde at forsøge på at undgå impulskøb .... og det
kan da heller ikke passe at en hund ... skal være gratis .. det er jo
ikke en gang en slikkepind eller et bolsje ...

Jeg har derfor sat en annonce på news. Hunden er 7 måneder, sød,
> intelligent og lærenem. Pris: 575.

<> sig mig synes du ikke din hund er mere værd ... ? sæt dog prisen op
..... for den der gerne vil have hunden og virkelig ønsker hund betaler
gerne det dobbelte .. hentede selv for snart 1½ år siden en
omplaceringshund på et DB internat .. og gav uden at blinke 1100 for
vovsen der var dyrlægekontrolleret, chippet og vaccineret ... og
ofrede så selv kastration af tæven ....

Kan folk ikke få råd til at betale 1100 kr for en hund ..vil de såmænd
heller ikke have råd til at holde hund .. idet der jo som du sikkert
har fundet ud af er en del omkostninger og udgifter ved at have hund
.... .også uforudsete udgifter til dyrlæge f.eks....

MVH Ami

Fra : FoxLadi - Britt Malk~

Dato : 04-09-01 11:03

On Tue, 4 Sep 2001 01:46:48 +0200, "Anne-Marie Prange Madsen"
<woopie@mail1.stofanet.dk> wrote:

><> jo selvfølgelig skal en hund koste noget ... den bedste både at få
>folk til at tænke sig om er netop at appelere til deres tegnebog...

Tak for din mail. Det var dejligt at høre, at du kunne forstå min
hensigt

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 04-09-01 11:39

> On Tue, 4 Sep 2001 01:46:48 +0200, "Anne-Marie Prange Madsen"
> <woopie@mail1.stofanet.dk> wrote:
> Tak for din mail. Det var dejligt at høre, at du kunne forstå min
> hensigt

Din tankegang synes jeg er let at forstå ... og jeg synes under ingen
omstændigheder du skal sælge hunden under 1100 kr .... hvis vacination
osv er i orden .. hvorfor ikke sælge tden til den pris du selv har
givet .. hunden er jo nu lidt opdraget og trænet .. og det er vel også
værd at betale for ... jeg betalte gerne for at få en hund fra et
godt hjem mere end jeg skulle betale for at få en hund fra et internat
... hvor man ingen chance har for at se hvilke forhold hunden har gået
under og hvilke mennesker der har præget den inden den havnede på
internat .. gør mig ondt I skal af med vovse .. håber I finder et
superhjem men se jer for ... MVH Ami

Fra : FoxLadi - Britt Malk~

Dato : 04-09-01 17:01

On Tue, 4 Sep 2001 12:38:43 +0200, "Anne-Marie Prange Madsen"
<woopie@mail1.stofanet.dk> wrote:

>værd at betale for ... jeg betalte gerne for at få en hund fra et
>godt hjem mere end jeg skulle betale for at få en hund fra et internat

Ja, det kan der være noget om.

>internat .. gør mig ondt I skal af med vovse .. håber I finder et
>superhjem men se jer for ... MVH Ami

Tak, det håber jeg også. Vi har fået en henvendelse, men nu må vi
se... Det SKAL være et godt hjem.

Fra : Max Larsen

Dato : 05-09-01 15:09

Vi har et par gange omplaceret brugte hunde. For yngre hunde (2-4 år)
har prisen typisk været ca 1/2 pris (ca 3.000,-kr) for ældre hunde
over 5 år er de altid blevet solgt for 1,-kr.

Men i begge tilfælde har vi kendt køberen i forvejen og har iøvrigt
stadig kontakt med denne nu flere år efter, og passer stadig den ene
af hundene når ejeren skal på ferie.

Kærlig hilsen

Max Larsen

Fra : Martin Clausen

Dato : 07-09-01 09:21

Hvis jeg af en eller anden grund ikke kunne beholde min hund, ville jeg
først og fremmest sikre mig, at det fik et godt sted at bo. Hvis jeg havde
sikkerhed derfor, kunne vedkommende såmend få den gratis.

Mvh
Martin

Max Larsen <max@larsen.ms> skrev i en
nyhedsmeddelelse:97600879.0109050608.52bf17be@posting.google.com...

Fra : Mosegaard

Dato : 13-09-01 22:12

Hej Britt!
Jeg synes da det er helt fair at man gerne vil tage penge for sin hund. Om
ikke andet, så for at det ikke er hvem somhelst der henvender sig på
baggrund af en annonce om en gratis hund. Der er jo nok mange som vil være
interesserede udelukkende fordi den er gratis, og det er måske ikke lige den
slags mennesker man gerne vil af med sin hund til....og omvendt kan man jo
sige, at hvis den helt rigtige familie svarer på annoncen, kan man jo altid
snakke om prisen til den tid....
Venlig hilsen Mia