HP OfficeJet G55 eller PSC 750?
Fra : Jesper Bøgeskov

Dato : 03-09-01 21:48

Jeg overvejer at købe en multifunktionsprinter og har i denne forbindelse
kig på et par HP-modeller: OfficeJet G55 samt PSC 750.
Såvidt jeg kan se har modellerne stort set samme data: de benytter bl.a.
begge PhotoRET III-farveteknologi og skriver stort set lige hurtigt.

G55 afviger dog på et par punkter: Den er forberedt til netværk (kræver dog
ekstraudstyr: JetDirect-printserver) foruden automatisk duplex (ligeledes
ekstraudstyr). Prisforskellen er ca. kr. 700,- til PSC 750's fordel (set til
omkring kr.2500,- på www.edbpriser.dk).
G55 er endvidere betydeligt større rent fysisk (læs: skrumlet).

Umiddelbart virker valget temmelig let, når det er til privat brug:
OfficeJet PSC 750.

Er der nogen der har erfaringer med disse modeller eller som måske vil
anbefale et andet mærke?
Mister man for meget i udskriftskvaliteten ved at vælge disse kombiprintere
fremfor at købe en seperat HP-printer (fx DeskJet 990Cxi) sammen med en god
flatbed-scanner (ex. ScanJet 4300C eller bedre)

Alle gode råd vil blive modtaget med kyshånd.

Mvh
Jesper

Fra : Esben

Dato : 03-09-01 22:57

"Jesper Bøgeskov" <jsbp@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> G55 er endvidere betydeligt større rent fysisk (læs: skrumlet).
>
> Umiddelbart virker valget temmelig let, når det er til privat brug:

Den ville jeg også vælge i og med at den er nyest. Bemærk at den kun har
usb-tilslutning, hvilket dog efterhånden ikke er et problem.

> [...]
god
> flatbed-scanner (ex. ScanJet 4300C eller bedre)

Scannerdelen kender jeg ikke, men printerdelen i G55 skulle være den samme
som i 970cxi.

--
Esben

Fra : Henrik Nørager

Dato : 03-09-01 23:28

Hej
Jeg har haft en G55 siden sidste jul, og har kun haft virkeligt gode
erfaringer med den.

"Opgraderede" fra en AGFA 600x1200 scanner og en Canon 5000 1440x720 printer
(super printer, dyr blæk).

Jeg har ikke fortrudt skiftet, jeg har ikke haft så meget som ét papirstop
eller lignende, og ind til nu har jeg trods alt brugt næsten 4 hele sorte og
3 farve patroner. Udskriftskvaliteten er fuld på højde, måske endda bedre
end den tidligere kombination.

Så, G55 vil jeg gerne sige god for!

--
Hans-Henrik Nørager