IDE 133
Fra : Alex Hansen

Dato : 03-09-01 21:02

Hej!

Lige nu går snakken jo meget omkring DDR bundkort og ram og jeg skal gi´ dig
ska´ jeg. Men hvad med nye bundkort som understøtter Ide 133, og nogle
hardiske som passer til, ligger det langt ude i fremtiden eller hvad? Er der
nogen som har hørt eller læst noget om emne?

Selvfølgelig kunne jeg godt gå ud og købe et af de nyeste bundkort med DDR
ram understøttelse og alt det der, men jeg synes at det er mange penge at
bruge hvis der er noget nyt lige om hjørnet...

Mit system:

asus k7v
800 mhz
640 mb 133 mhz ram
lydkort, grafikkort og alt det andet tilbehør.

Alex

Fra : Karsten Olesen

Dato : 03-09-01 21:11

"Alex Hansen" <speedi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ram understøttelse og alt det der, men jeg synes at det er mange penge at
> bruge hvis der er noget nyt lige om hjørnet...

********************

Der er altid noget nyt om hjørnet.
Vi venter på "runde fladkabler" blir' standard.
Vi venter på USB 2.0.
Vi venter på SD-rammens uddøen..
Vi venter på Nvidia chipsets...
Vi...ja..gu' venter vi !

MVH

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-09-01 21:57

In article <9n0o3p$vqg$2@news.cybercity.dk>, Karsten Olesen wrote:
> Der er altid noget nyt om hjørnet.
> Vi venter på "runde fladkabler" blir' standard.

Nej. Men vi venter på at IDE / ATA dør og bliver til
seriel-ATA

> Vi venter på USB 2.0.

Intel har erklæret at USB 2.0 døde i kampen mod Firewire,
og at USB 2.0 sandsynligvis kun vil blive komme i den type
enheder der i dag kører USB.

Og Microsoft har erklæret at der ikke er support for USB 2.0
i Windows XP, men at de gerne vil signe nogle drivere dertil
engang.

Nej, vi venter på at firmaerne ikke længere opkræver helt
så meget for FireWire enheder. Kortene er nede i fornuftige
priser.

> Vi venter på SD-rammens uddøen..

Hvorfor ? Hvad skal vi så have ? Der er ikke noget der er
rigtigt meget bedre. Vi venter i stedet på chipsets der
kan lave RAM interlacing med mange moduler, og således fordoble
båndbredden.

> Vi venter på Nvidia chipsets...

> Vi...ja..gu' venter vi !

Jeg venter mere på at den klassiske IBM PC arkitektur skal dø.
Hvorfor skal vi kun have 1 PCI bus og 16 IRQ'er ? Jeg har en
5 år gammel maskine her med 2 PCI bus'er, 32 IRQ'er, indbygget
lyd, video, 2xSCSI, netværk. Og der er 6 ledige PCI slots
(fordelt på 2 PCI bus'er for bedre hastighed). Den anvender
168 pin DIMM'er, understøtter ECC, og kører RAM'en interlaced
i de banker hvor man har parvis ens moduler.

Fra : Esben

Dato : 03-09-01 22:51

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message

> [...]
>
> Nej, vi venter på at firmaerne ikke længere opkræver helt
> så meget for FireWire enheder. Kortene er nede i fornuftige

Sjovt i det nyeste nummer af PC Pro står der det stik modsatte.

--
Esben

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-09-01 06:58

In article <9n0tvq$6p$1@sunsite.dk>, Esben wrote:

> Sjovt i det nyeste nummer af PC Pro står der det stik modsatte.

C|net havde et interview med en Intel ansat for et par dage siden,
hvor han godt kunne se, at nu hvor 50% af alt HiFi i Japan blev
solgt med FireWire, så var det nok en lidt hård kamp op ad bakke.

Prøv at gå til www.cnet.com og søg på FireWire, og læs f.eks.
artiklen fra 27. august.

PC Pro er vel bare endnu et blad for hjemmebyggerne ?
Jeg ser stadig i DK i bladene en alt for stor selvros af de
dominerende markedsprodukter, i stedet for en realistisk vurdering
af markedet og teknologien, samt markedspotentiale. Danmark er
sammenlignet med udlandet f.eks. utroligt meget fokuseret på
Windows. Til gengæld har vi nok mere AMD end resten af verden,
da folk hellere vil betale for deres processor over elregningen
end nede i butikken :) (Kører selv AMD Athlon p.t.)

Generelt går C|net for at være en af de mere velinformerede
kilder på nettet.