LD LIBRARY PATH spørgsmål
Fra : Mads Skovgaard

Dato : 03-09-01 20:10

Hej,

Er der ikke en venlig sjæl der kan fortælle en stakkels Linux nybegynder
hvor jeg PERMANENT sætter min lib-path?

Jeg har forsøgt at tilføje mine forskellig lib-mapper i /etc/ld.so.conf
men uden held!!!

Eller er det muligt at sætte stien i en af profile-filerne?

HJÆLP.....

På forhånd tak

Mads

Fra : Kent Friis

Dato : 03-09-01 20:12

Den Mon, 03 Sep 2001 21:09:57 +0200 skrev Mads Skovgaard:
> [...]
>hvor jeg PERMANENT sætter min lib-path?
>
>Jeg har forsøgt at tilføje mine forskellig lib-mapper i /etc/ld.so.conf

Du skal bare køre "ldconfig" efter du retter i den fil.

Mvh
Kent
--
Linux 0.12 is out
Windows 2000 Data Center is now obsolete!!!

Fra : Mads Skovgaard

Dato : 03-09-01 22:53

Tak Kent,

Men hvis jeg ændrer i /etc/ld.so.conf og kører ldconfig, så vil Linux
ikke starte X-serveren og jeg kan kun bruge konsollen!!!

Skal man tilføje de nye stier på hver deres linie eller skal man
adskille dem med : ??

På forhånd tak

Mads

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 03-09-01 21:22

Mads Skovgaard wrote:

> Men hvis jeg ændrer i /etc/ld.so.conf og kører ldconfig, så vil Linux
> ikke starte X-serveren og jeg kan kun bruge konsollen!!!

Prøv lige at poste din /etc/ld.so.conf fil. Plus en oplysning om
hvilken distribution du kører.

Desuden: Hvis du har været ved at pille ved LD_LIBRARY_PATH og den
stadig befinder sig i dit envirronment tager den prioritet over
ld.so.conf .

> Skal man tilføje de nye stier på hver deres linie eller skal man
> adskille dem med : ??

De skal (kan, i hvert fald) stå på hver sin linie.

-Claus

Fra : Kent Friis

Dato : 03-09-01 21:36

Den Mon, 03 Sep 2001 23:53:14 +0200 skrev Mads Skovgaard:
> [...]
>ikke starte X-serveren og jeg kan kun bruge konsollen!!!
>
>Skal man tilføje de nye stier på hver deres linie eller skal man

Sæt dem på hver sin linie, ligesom de 5-10 linier der burde være
der i forvejen (jeg har 13 linier).

Mvh
Kent
--