Underlige ting med bærbar.
Fra : Jasper Norman

Dato : 03-09-01 20:23

Hej. Der foregår underlige ting på min bærbare!

Batteriet på min vil ikke lade ordenligt. Den når til ca. 50% . Hvis jeg
herefter tager stikket ud, eller genstarter maskinen på bat. viser den
pludselig kun 1% remaining. Jeg har kørt et såkald afladningsprogram, uden
held. Batteriet er rimeligt nyt ca 6 ´mdr og er et LiIon

BIOS´en glemmer... Når jeg har indstillet BIOS til bestemte ting, glemmer
den undertiden, hvad den har fået besked om. Hvis det er mainboard batt, der
er itu, kan jeg ikke forestille mig, da man skulle tro at den i så fald
ville glemme HD og tidspunkt??

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh

Jasper

Fra : Fenris

Dato : 03-09-01 21:49

> [...]
> pludselig kun 1% remaining. Jeg har kørt et såkald afladningsprogram, uden
> held. Batteriet er rimeligt nyt ca 6 ´mdr og er et LiIon

Jeg havde lidt næsten mage til, jeg prøvede at tage batteriet af og lade det
være ude en tid, jeg tror at det var ude 15-20 minutter, ikke fordi jeg tror at
tiden er vigtig, jeg satte det på plads og skidtet virkede som det skulle.

Hvad er det for en bærbar du har??