Lite-On brænder
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-09-01 14:54

Hej,

Det brænder som bliver solgt flere steder til 795, LiteOn CD-RW 12/10/32X IDE Kit, den er vel helt i orden? Jeg skal primært bruge
den til at brænde ISO'er ned, og tage lidt back-up på en cd-rw (de kan i øvrigt læses af alm. cd-rom drev, ikke?). Der følger vel
noget software med, når den nu hedder "kit", men jeg kan ikke finde noget på Lite-On's hjemmeside, ved nogen hvilket software?

Jeg synes iøvrigt at erindre at jeg så i en reklame fra en af de store elektronik kæder her i weekenden, at de også havde en brænder
til ca. samme pris. Kan nogen huske hvor?

En sådan brænder vil vel køre fint med en 475 mhz / 256 mbram / Win98se?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Mogens

Dato : 03-09-01 15:35

On Mon, 3 Sep 2001 15:54:15 +0200, "Rasmus Nielsen"
<rasmusn@rasmusn.dk> wrote:

> [...]
>til ca. samme pris. Kan nogen huske hvor?
>
>En sådan brænder vil vel køre fint med en 475 mhz / 256 mbram / Win98se?

Hej

Liteon brænderen fungerer ganske udemærket. Jeg købte en
for 4 måneder siden og er 100% tilfreds.

Der følger brænderprogrammet Nero med og det kan opdateres
gratis fra www.nero.com så du altid har sidste nye version.

Jo, de fleste CD drev kan læse CD-RW skiver, men du skal
sikkert have installeret en lille UDF driver for at det kan lade
sige gøre.

Brænderen burde fungere fint med en 475MHz maskine.
Den har jo BurnProof, så helt galt kan det ikke gå.

Mvh Mogens

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-09-01 15:59

Hej igen,

Man kan vel med et sådant drev (og uden andre cd-drev i computeren) tage en eksakt kopi af en eksisterende cd?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-09-01 17:25

On Mon, 3 Sep 2001 16:58:58 +0200, "Rasmus Nielsen"
<rasmusn@rasmusn.dk> wrote:

>Hej igen,
>
>Man kan vel med et sådant drev (og uden andre cd-drev i computeren) tage en eksakt kopi af en eksisterende cd?

Ja, men hvis det er en kopibeskyttet cd skal du bruge programmet
"CloneCD", og det virker fint med LiteOn brænderen.

Kurt Brixen

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-09-01 17:29

> Ja, men hvis det er en kopibeskyttet cd skal du bruge programmet
> "CloneCD", og det virker fint med LiteOn brænderen.

Hvordan er det i øvrigt med CD-R medier, hvis man eks. ved en brænding kun smider 200 Mb på. Kan man så senere smide mere på, eller
skal det ske ved samme brænding?

En CD-RW bliver ikke ødelagt ved en fejlbrænding vel? Hvor mange overskrivninger holder den normalt til?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-09-01 17:47

On Mon, 3 Sep 2001 18:28:43 +0200, "Rasmus Nielsen"
<rasmusn@rasmusn.dk> wrote:

>Hvordan er det i øvrigt med CD-R medier, hvis man eks. ved en brænding kun smider 200 Mb på. Kan man så senere smide mere på, eller
>skal det ske ved samme brænding?

Der kan smides mere på. Men så må cd'en ikke lukkes før til sidst, og
den foregående session skal importeres af brænderprogrammet. Det går
helt automatisk, hvis du bruger wizzarden i brænderprogrammet.

>En CD-RW bliver ikke ødelagt ved en fejlbrænding vel?

Det ved jeg ikke.

>Hvor mange overskrivninger holder den normalt til?

Flere 1000.

Her er et par link, du kan kigge på:

http://www.cdrfaq.org/

http://www.lnkworld.com/cd.htm

Kurt Brixen

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 03-09-01 17:52

Kurt Brixen wrote:

> On Mon, 3 Sep 2001 18:28:43 +0200, "Rasmus Nielsen"
> <rasmusn@rasmusn.dk> wrote:

-snip-

> Det ved jeg ikke.

Jeg tror nok den kan reddes, men jeg husker ikke hvordan.

> Flere 1000.

Er det ikke kun ca. 1000?

> Her er et par link, du kan kigge på:
>
> http://www.cdrfaq.org/
>
> http://www.lnkworld.com/cd.htm

Og et link mere: news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-09-01 19:47

kun smider 200 Mb på. Kan man så senere smide mere på, eller

Ja, det hedder vist multisession og CDen må så ikke lukkes..

> vel?

Nej, det mener jeg ikke. Man sletter vel bare alt hvad der
er på CDen.

Mvh.
Mikael

Fra : Santa Xcaze

Dato : 03-09-01 17:32

Du kan ikke kopiere "on the fly" uden at have to cd drev ... Du kan seføli
godt kave et image og brænde det!

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-09-01 17:31

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> wrote in message
> Man kan vel med et sådant drev (og uden andre cd-drev i computeren) tage
en eksakt kopi af en eksisterende cd?

Så ville jeg snuppe en 12/10/40 eller 24/10/40 i stedet, de fungerer 100%
med CloneCD. I den seneste version af CloneCD (3.0.8.2) er deres
burnproof-version også understøttet. En LiteOn 12/10/32 kan ikke klare en
SafeDisk2.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-09-01 20:13

> [...]
> med CloneCD. I den seneste version af CloneCD (3.0.8.2) er deres
> burnproof-version også understøttet. En LiteOn 12/10/32 kan ikke klare en

Nu ved jeg ikke lige hvad SafeDisk2 er, men man kan vel underalle omstændigheder lave en kopi af en CD ved at tage harddisken i
brug?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-09-01 09:22

> Nu ved jeg ikke lige hvad SafeDisk2 er, men man kan vel underalle
omstændigheder lave en kopi af en CD ved at tage harddisken i
> brug?

Nej, ikke altid, det kommer an på beskyttelsen. SafeDisk2 er en af de nyeste
kopibeskyttelser, hvor det kræves at din brænder understøtter "correct EFM
encoding of regular bit patterns", for at der kan laves backups. Se evt.
www.elby.de .Det er der ikke så mange brændere der gør endnu. Af LiteOn's er
det indtil videre kun modellerne 12/10/40 (LTR-12102B) samt 24/10/40
(LTR-24102B) der gør dette. Modellerne12/10/32 samt 16/10/40 kan f.eks. ikke
bruges i denne forbindelse, da de ikke understøtter "correct EFM osv.".

Fra : Ole Axelsen

Dato : 03-09-01 15:29

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Det brænder som bliver solgt flere steder til 795, LiteOn CD-RW 12/10/32X
IDE Kit, den er vel helt i orden? Jeg skal primært bruge

LiteOn er en fin brænder. Der medfølger Nero 5 på dansk.

> En sådan brænder vil vel køre fint med en 475 mhz / 256 mbram / Win98se?

Jo, ingen problemer.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-09-01 16:04

>Jeg synes iøvrigt at erindre at jeg så i en reklame fra en af de store >elektronik kæder her i weekenden, at de også havde en
brænder
>til ca. samme pris. Kan nogen huske hvor?

Er der virkelig ikke nogen, der kan huske det?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 03-09-01 21:08

Skøn og billig brænder. Har dne selv og har endnu ikke lavet nogen fejl på
dne. Det var enten Bilka eller Obs (Den som ikke havde 12/10/32'eren til 795
havde 16/10/40'eren til 995...) der havde den, men jeg mener at den er
billigere på EDBpriser.dk end de 795 de ville sælge den for.