Upload af filer på Intranet via MS unc sti
Fra : Kim V

Dato : 03-09-01 13:29

Hej

Jeg kan pt. ikke få lov til at installere noget der kræver dll registrering
på NT

Er det muligt at uploade filer på et Intranet, vi MS netværk.

Noget med at brugerne vælger en fil via browseren på sit g:drev og trykker
upload, og så copi'eres filen til Intranet serveren via MS netværk fx en unc
sti.

Jeg har kikket på noget FSO men den kan kun se serveren diske, med
drevbokstaver eller ?

Vi sidder alle i samme NT domain.

Kan det gøres ? uden at brugerne for en permanent drev på Intranet serveren
?

Fra : Anders Holbøll

Dato : 04-09-01 15:29

Kim V wrote:

> [...]
>
> Noget med at brugerne vælger en fil via browseren på sit g:drev
> og trykker upload, og så copi'eres filen til Intranet serveren via

Du kan lave filupload uden brug af komponent, men jeg vil ikke tro
serveren har godt af det (vil tro det er resoucekrævende). Du kan
sikkert finde et eksempel på et asp-scriptsite eller ved brug af google.
Når du uploader skal serveren ikke kunne se brugerens drev (det kan
serveren jo genrelt ikke på internettet).

--
Anders