Upload test
Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 03-09-01 13:03

Det har jo 10.000 gange været nævnt at TeleDK har en FTP server stående, så
man kan teste sin downstream hastighed. Nu kan jeg ikke lige huske
adressen... Er der nogen der har den ved hånden?

Ydermere... Kan man også test sin upstream hastighed her? Altså uploade en
stor fil? Jeg er sådan set ikke i tvivl om min downstream hastighed drøner
derudaf, men synes min upstream virker RET langsom!

/Rolighed

Fra : Frederik Hansen

Dato : 02-09-01 13:07

"René Rolighed Christensen" <rene@nospamiuas.dk> wrote in message
> Det har jo 10.000 gange været nævnt at TeleDK har en FTP server stående,

> man kan teste sin downstream hastighed. Nu kan jeg ikke lige huske
> adressen... Er der nogen der har den ved hånden?

ftptest1.tele.dk

> Ydermere... Kan man også test sin upstream hastighed her? Altså uploade en
> stor fil?

Ja, det kan man.

/Frederik

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 03-09-01 22:49

Hmmm... Nu har jeg prøvet både download og upload.

Down: 216Kbp
Up: 13Kbps

Er der ikke et eller andet GALT her!?! Jeg skulle sidde på en 512/2Mbit
Pro@ccess!!!

Hjælp!

/Rolighed

Fra : jn

Dato : 04-09-01 08:48

René Rolighed Christensen wrote:

> [...]
>
> Down: 216Kbp
> Up: 13Kbps
>
> Er der ikke et eller andet GALT her!?! Jeg skulle sidde på en 512/2Mbit

Hvilket ftp program bruger du?

Prøv evt også http://anneli.dk/~jnp/SpeedTest/.

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 04-09-01 08:54

"jn" <jnp-nospam@nospam-smarttv.dk> wrote in message

>Hvilket ftp program bruger du?

WS_FTP (cool program!)

>Prøv evt også http://anneli.dk/~jnp/SpeedTest/.

TeleDK's egen server burde vel være fint og kunne give mig de reelle tal for
min forbindelse!?!
Jeg har under alle omstændigheder fejlmeldt min Pro@ccess til TeleDK Erhverv
nu, så det bliver spændende hvad de finder ud af! Leverer min linie ikke
mere end 13Kbps upstream, burde jeg vel kunne kræve en eller anden form for
kompensation? Har haft min forbindelse siden januar - og har derfor betalt
for en nogen kraftigere forbindelse end jeg har fået leveret.

/Rolighed

Fra : Simon Pedersen

Dato : 04-09-01 09:00

"René Rolighed Christensen" <rene@nospamiuas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kompensation? Har haft min forbindelse siden januar - og har derfor betalt
> for en nogen kraftigere forbindelse end jeg har fået leveret.

Prøv lige med en alternativ computer inden du fejlmelder. Bare for at være
på den sikre side. Så står du også med bedre kort på hånden overfor TDC.

--
Mvh. Simon Pedersen

Over himself, over his own
body and mind, the individual is sovereign

Fra : Jørgen Lerche Nielse~

Dato : 05-09-01 19:59

Hej

Jeg blander mig lige

Jeg har TDC Bredbånd ADSL 256/128, hvor opload er fin - ca 17 kbyte/sek, men
download kun ca 7 kbyte/sek.

I dag var der en flink tekniker fra TDC - han havde en bærbar med og på hans
var linien fin.

Så noget må være galt med mit system.

Han prøvede usb netkort, men det gjorde ingen forskel fra mit eget netkort,
så fejlen ligger ikke der.

Han sagde at en "nørd" ville kunne hjælpe mig med idé til fejlfinding og
udbedring inden jeg evt til sidst skulle skride til nyformattering af
harddisken.

Det er jeg tøvende overfor, da jeg aldrig før har prøvet det.

Er der nogen der har bud på hvad der kan gøres?

Hilsen

Jørgen

--
Jørgen Lerche Nielsen
Langkær Vænge 16

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 06-09-01 13:49

Jeg synes jo at jeg HAR testet? Upload fra både min server og min
workstation giver samme resultat: 13Kbps!

/Rolighed

Fra : jn

Dato : 04-09-01 10:18

René Rolighed Christensen wrote:

> "jn" <jnp-nospam@nospam-smarttv.dk> wrote in message

> WS_FTP (cool program!)

Prøv ftp fra en prompt - se vejledning på
http://kundeservice.opasia.dk/netexpress/hastighedsproblem/net_hastighed.html

> TeleDK's egen server burde vel være fint og kunne give mig de reelle tal for
> min forbindelse!?!

Enig - appleten har et 'let' brugerinterface og måler såvidt jeg kan
vurdere ret godt.