Ram.
Fra : Michael Robdrup

Dato : 03-09-01 12:38

Er det korrekt hvad jeg har hørt at de forskellige Windows styresystemer,
har begrænsninger i hvor meget ram de maksimalt kan bruge, og hvis det er
rigtigt, hvor finder man så oplysninger om dette?

MVH Michael

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 03-09-01 13:02

"Michael Robdrup" <mr@fics.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har begrænsninger i hvor meget ram de maksimalt kan bruge, og hvis det er
> rigtigt, hvor finder man så oplysninger om dette?

SUK... ja, der er vel 100 indlæg i denne gruppe og i
dk.edb.system.ms-windows... OG på Microsofts hjemmeside.....

mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 03-09-01 13:09

Her er hvad 'Madsen' svarede i dk.edb.system.ms-windows d. 15/8:

Klippe/klistre fra utallige tidligere tråde:

Fra Resource ToolKit:
With this addressing model, Windows 98 allows full use of the 4 GB
of addressable memory space for all 32-bit operating system components
and applications. Each 32-bit application can access up to 2 GB of
addressable
memory space, enough to support the largest desktop application."

Der kan på visse maskiner forekomme problemer med mere end 1GB:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q184/4/47.ASP>

Der kan på visse maskiner forekomme problemer med mere end 512MB:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP>

Nogle ældre MB (baseret på TX og vist nok også HX chipsæt) kan ikke cache
over 64MB.

--
Mvh. Madsen

Fra : T-PoP

Dato : 05-09-01 09:08

Windows 98 æder ikke en dag over 512 MB ram. Har en kammerat der købte 3x512
mb blokke, og måtte installere Win2K istedet.