Sjov/syg idé? Kabinet af træ...
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 03-09-01 11:34

Hej NG

En kammerat og mig, har fået den idé at bygge et kabinet i træ. Er der nogle
ting vi skal være særligt opmærksomme på? Der kommer selvfølgelig et par
kabinet kølere i, som skaber god luft gennemstrømning...

Hilsen AJ og ST

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 03-09-01 12:28

Træet isolere vist varmen.

Fra : Pjn

Dato : 03-09-01 13:02

Ja og LYDEN !!!

Pjn

Fra : Morten Trab

Dato : 03-09-01 12:30

> En kammerat og mig, har fået den idé at bygge et kabinet i træ. Er der
nogle
> ting vi skal være særligt opmærksomme på?

Husk jord mellem PSU og motherboard...
Ellers har jeg lidt på fornemmelsen at det måske kan komme til at koste en
CPU...

Mvh. Morten

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 03-09-01 14:12

Hej Anders...

Hvis du skal lave et kabinet i træ, så er denne site et must read....

http://ssjothun.hypermart.net/woodencase/1/

Han laver et pænt kabinet, og der er rimelig mange gode billeder...

/J

Fra : Erik G Christensen

Dato : 03-09-01 14:15

Anders Jacobsen wrote:

> En kammerat og mig, har fået den idé at bygge et kabinet i træ. Er der nogle
> ting vi skal være særligt opmærksomme på? Der kommer selvfølgelig et par
> kabinet kølere i, som skaber god luft gennemstrømning...

Ingen problemer, jeg har en i en skrivebordskuffe og en vinkasse, næ to

Men der er (kan være lidt med køling, men da mine er max 486 DX/2 og med
strømforsyninger med 60-120 W uden blæsere (krav om absolut lydløse
har jeg ikke oplevet problemer, -endnu (ca 2 års 24/365 drift

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Brian Jensen

Dato : 03-09-01 20:53

hej med jer

jeg har faktisk gået med samme tanke om at bygge et
trækabinet..........Dette gjorde udslaget...tak

mvh

Brian

Fra : Jonny Jensen

Dato : 03-09-01 21:06

> En kammerat og mig, har fået den idé at bygge et kabinet i træ.

Fin ide, jeg har selv en FTP-SERVER i trækabinet!

> Er der nogle
> ting vi skal være særligt opmærksomme på? Der kommer selvfølgelig et par
> kabinet kølere i, som skaber god luft gennemstrømning...

Husk stelforbindelsen, ellers baer sørg for at der er god køling og et godt
råd: LIM harddisken i med noget silicone eller andet, således at dne hænger
i et gummiagtigt "silicone ophæng" ellers runger den FÆLT i træet. Det er
desuden en god ide at støjdæmpe/resonansdæmpe kabinettet. Min server har en
60mm blæser i hver ende, til at suge. De er sat i serie, således at de hver
får 6 volt, så er de stille. Desuden er der en 7 vold moddet 80mm i toppen,
der blæser lige ned på køleren på cpu'en, som også er 7 volt moddet, så den
er stille. Køleren er garanteret til en 1 GHz Duron, men sidder på en
233@266 MHz Pentium mmx... Det virker FINT!

Jonny.