Varmeproblem med Abit BP6
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-09-01 10:31

Hej!

Jeg har et problem med mit ca. 2 år gamle Abit BP6 bundkort. I går
aftes begyndte det pludselig at komme med en overophedningsalarm på
det der i BIOS hedder "System temperature". Det vil sige at den var
over 80 grader celcius, hvilket jo ikke lyder sundt :-\

CPU'erne er ikke specielt varme, og kører fint stabilt, og jeg har
aldrig haft lignende problemer før.

Jeg startede så min maskine op i BIOS og kiggede lidt på
temperaturerne der. Det lader til at "System temperature" stiger med
3-5 grader celcius hele tiden mens den er tændt (CPU'erne holder sig
fint kølige), også selv om jeg bare står i BIOS.

Når jeg mærker på køleprofilen på BX-chippen (jeg går ud fra det er
der omkring den pågældende temperatur måles) er den ganske varm, så
jeg tror ikke der er noget i vejen med temperaturføleren.

Er mit board kaput eller skal jeg bare ændre på en eller anden fjollet
indstilling et sted? Hvad kan der ellers være gået galt?

--
Jacob - www.bunk.cc
Do YOU have redeeming social value?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-10-01 18:33

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...]
>
> Er mit board kaput eller skal jeg bare ændre på en eller anden fjollet
> indstilling et sted? Hvad kan der ellers være gået galt?

Jeg svarer lige mig selv ...

Det var 4 kondensatorer/elektrolytter der var gået. Jeg fik en til at
skifte dem, og nu spiller det sørme igen. Det kostede den
himmelråbende sum af 28 kroner for de fire nye dimser.

--
Jacob - www.bunk.cc
Let's organize this thing and take all the fun out of it.