Og den, der kommer allersidst, skal i den ~
Fra : Helle Andersen

Dato : 03-09-01 00:29

Jeg har lige siddet og skrevet det sidste afsnit i
Killingedagbogen på min hjemmeside og har her
fortalt om en episode, jeg havde for en uges tid
siden. Man skulle nok have været der, for at det
var rigtig sjovt, men nu får I altså historien
alligevel

Forleden havde jeg købt en roastbeef på tilbud og
ville stege den og bruge til pålæg. Killingerne var
ved at blive fodret og jeg plejer at koste dem ud af
køkkenet, når gasblussene skal tændes, for jeg
har ikke rigtig nerver til andet, så længe de er så
små, hurtige og frygtløse. Nå, men jeg kunne jo
godt tage en gryde frem og komme roastbeef'en
op i den, så den var klart til at tænde op under, når
killingerne var færdige med at spise. Jeg går over
mod køkkenbordet med roastbeef'en i hånden -
stadig indpakket - og så kommer Kesto flyvende
gennem luften og borer sine spidse killingetænder
ind i stegen. Jeg stirrer forbløffet på det lille kryb,
der absolut ikke har tænkt sig at slippe sit
nedlagte bytte. Papstykker og film flyver mig
nærmest om ørerne og jeg har meget svært ved at
holde mig alvorlig. Han nægter simpelthen at
slippe den og det er et kosteligt syn, at se den lille
ting med en roastbeef i munden, der er noget
større end ham selv. Langt om længe for jeg vristet
den ud af hans mund og kigger mig om efter et
sted, hvor jeg lige kan evakuere den et øjeblik. I
mellemtiden har Kesto sat i et spring op i "den
sorte gryde", hvor jeg finder ham siddende med en
stor klump margarine i munden. Og ja, så måtte
jeg altså grine…… Jeg burde selvfølgelig have
skældt ham ud, men det var simplethen for
morsomt at se en lille killing sidde midt i en gryde.
Et rigtigt Kodak-moment !

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Trine

Dato : 03-09-01 07:59

Thi hi...kan lige se ham for mig Han er bare en herlig misling!

Tak for historien

/Trine

Fra : Heidi Høegh

Dato : 03-09-01 10:37

Hej Helle

Tak for en sød og sjov historie, kan levende forestille mig hvor morsomt det
må have set ud
Godt du valgte og stege roastbeefen og ikke det lille "kryb"

Masser af hilsner til dig og de små kryb hi hi.
Fra Heidi Høegh der endelig har fået en frisk Dumle men netop er hjemvendt
fra dyrlægen, for i dag var det Snøvsen (hængebugsvin) der havde feber. Jeg
har aftalt med dyrlægen at jeg simpelthen får en fast tid hver dag, eller i
hvert fald et klippekort , for i sidste uge blev det til 3 dyrlægebesøg,
vi er allerede oppe på det første i denne uge og skal der hen igen på
torsdag med hundene.
Jeg håber jeg kommer igennem dagen uden flere besøg

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 03-09-01 12:02

> [...]
> torsdag med hundene.
> Jeg håber jeg kommer igennem dagen uden flere besøg

Hejsa Heidi..

Jeg plejer gerne at sige, at når jeg kan nøjes med at sige "hej, det er Pia"
eller "det er mig igen" .. når jeg ringer til dyrlægen, så har jeg været der
for meget i den seneste tid !!

Jeg synes det kommer i perioder, hvor det hele bare går galt, og pludselig
skal alle afsted til dyrlægen !!

Knus fra Pia

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Heidi Høegh

Dato : 03-09-01 13:40

Hej Pia

> [...]
Pia"
> eller "det er mig igen" .. når jeg ringer til dyrlægen, så har jeg været

Ja nemlig, eller hvis man ikke behøver sige : Jeg har en kat der ikke vil
spise, den er 4 år osv og osv....., men blot kan sige Cocio er syg eller
Ratata, Snøvsen osv, og dyrlægen i den anden ende lige præcis ved hvilket
dyr man taler om

> Jeg synes det kommer i perioder, hvor det hele bare går galt, og pludselig
> skal alle afsted til dyrlægen !!

Ja sådan er det altid, og jeg er ikke i tvivl om at vi er i en sådan periode

Men på et eller andet tidspunkt slutter den vel (forhåbentlig

Masser af hilsner
fra Heidi Høegh der nu har kunnet klare sig uden dyrlæge hjælp i 3½ time

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 03-09-01 13:54

"Heidi Høegh" <bentogheidi@mail.tele.dk> wrote in message
<KLIP>
> Masser af hilsner
> fra Heidi Høegh der nu har kunnet klare sig uden dyrlæge hjælp i 3½ time

Uuuh...pas nu på...nemesis, du véd

Hilsner
Lisbeth
--
---
""Husk: Du skal deltage for at være med""

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 03-09-01 11:23

*LOL* Tak for en god latter

Hilsen
Joan

Fra : Cindie

Dato : 03-09-01 16:10

Hejsa...

jeg kan lige se det for mig ... *griner*
.... måske skal man til at sige at en roastbeef får rovdyret frem i ens kat.
Tror nok jeg må lade være med at gi Pjevs noget af det.

mvh Cindie og Pjevs

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-09-01 12:44

d. 03/09/01 1:28 skrev Helle Andersen på katte@mail.dk i artiklen
3b92c12d$0$2671$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Man skulle nok have været der, for at det
> var rigtig sjovt, men nu får I altså historien
> alligevel

Overhovedet ikke, min indre filmfremviser + din fortællekunst klarer det
glimrende! Hvilket ikke betyder at jeg ikke gerne ville have været en flue
på væggen
Fnis...
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-09-01 16:15

ROTFLMAO!

Det må bare ha' set skægt ud - jeg kan ihvertfald levende forestille mig
lille Kesto men hovedet fyldt af roastbeef - og derefter margarine, for kan
man ikke få det bedste, så må man jo nøjes...

Camilla

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-09-01 17:12

LOL Og hvor havde du så gemt videoen?

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : ulla

Dato : 03-09-01 19:33

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige siddet og skrevet det sidste afsnit i
> Killingedagbogen...

Her må jeg lige give mit besyv med. Denne historie er næsten 12 år gammel,
men jeg kan stadig huske det som var det igår.

Det drejer sig om Max, min dejlige hankat og hans lille søn. På et tidspunkt
havde jeg 5 små killinger og to voksne katte. Det var lidt dyrt i fodder, så
vi kendte en flink mand nede på torvet, som solgte fisk. Rødspætter.

Men hvad gør man når det eneste man har til rådighed er en stor gryde samt
to kogeplader. Tja, man koger rødspætterne møre. Det tager sådan ca. et par
timer, hvis man er heldig. Alt i medens har man 7 katte til at danse omkring
sig.

Nå ned med 7 tallerkner på rad og række. Og så er det ellers det store
ædegilde. Den ene kat bliver færdig med sin mad, poten kommer automatisk
over i lillebrors skål, som ihærdigt knurrer.

Efter godt og vel ½ times underholdning ude ved madskålen, er den mindste så
træt at den bare ikke kan æde mere, men så er det da godt at man har et sted
man kan lægge sig i. (tallerken). Kashmir, min yngste ruller sig sammen og
snorkbobler........i tallerken. Ligeledes gør faren som da gerne vil gøre
sønnike selskab. Men han vælger nu trods alt gulvet.

Det er et syn som jeg aldrig glemmer. Jeg har billeder af det, men desværre
ingen skanner. Men synet var guld værd.

Fra : Kate

Dato : 03-09-01 21:04

Haha, Helle,

Ham Kesto skal du vidst nok få dit hyr med Sikke en sulten mis.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Helle Andersen

Dato : 03-09-01 22:08

"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> wrote in message news:omRk7.611$yd6.91807848@news.orangenet.dk...
> Haha, Helle,
>
> Ham Kesto skal du vidst nok få dit hyr med Sikke en sulten mis.

Ja, det er sgu´da godt, jeg skal beholde ham, for ham kan jeg da ikke sende ud nogen steder
Den lille forkælede grydesteg *GG*

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-09-01 22:30

Hej Helle

Jeg har tyvstjålet din historie, for jeg synes også svenskerne skulle have
en griner. Den var bare for god til at gemme her i ng'en.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Helle Andersen

Dato : 03-09-01 22:30

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message news:szSk7.1023$9V5.70045@news000.worldonline.dk...
> Hej Helle
>
> Jeg har tyvstjålet din historie, for jeg synes også svenskerne skulle have
> en griner. Den var bare for god til at gemme her i ng'en.

Næææ altså ! Så bliver min lille grydesteg jo
næsten verdensberømt

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/