Må en HD godt monteres omvendt?
Fra : Sven

Dato : 02-09-01 21:26

Hej.
Kan en HD tåle at blive monteret med den "forkerte" side opad? Grunden er,
at den sidder så lavt, at fladledningen skal slå et ordentligt sving for at
komme ned på plads.

Sven

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-09-01 22:15

"Sven" <sven@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> at den sidder så lavt, at fladledningen skal slå et ordentligt sving for

Køb et længere IDE kabel

Fra : Martin

Dato : 02-09-01 23:24

"Sven" <sven@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at den sidder så lavt, at fladledningen skal slå et ordentligt sving for

I min var harddisken monteret på højkant, så jeg tror ikke der er noget i
vejen for at placere den på hovedet

/Martin

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 02-09-01 23:50

Generelt lyder anbealingerne på IKKE at placere den på hovedet - kan ikke
huske hvorfor. Det er derimod i orden at placere den på højkant eller er på
siden.

/Ulrich

Fra : Villy Jensen

Dato : 03-09-01 15:21

I GAMLE dage (1991 og før) måtte harddiske ikke monteres på hovedet.
Dette er ikke specificeret på nyere harddiske.

Så det er rigtigt husket, og det gælder (heldigvis) ikke mere!!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 03-09-01 07:14

> [...]
> at den sidder så lavt, at fladledningen skal slå et ordentligt sving for

I mange IBM maskiner er harddisken placeret enten på højkant eller på
"ryggen", så jeg kan ikke tro det er noget problem..

Fra : Sven

Dato : 03-09-01 17:41

> I mange IBM maskiner er harddisken placeret enten på højkant eller på
> "ryggen", så jeg kan ikke tro det er noget problem..

Ok, det er netop en IBM HD, så jeg prøver.
Tak for hjælpen til alle.

Sven

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 04-09-01 06:12

> Ok, det er netop en IBM HD, så jeg prøver.
> Tak for hjælpen til alle.

Well.. For at gøre det endnu mere mystisk, så er det faktisk en Maxtor
harddisk der har siddet i ca. 90% af de IBM-maskiner jeg har set, hvor
harddisken har ligget på ryggen.. *G*

Fatter ikke at IBM ikke bruger deres egne diske..

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-09-01 15:52

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> writes:

> Fatter ikke at IBM ikke bruger deres egne diske..

IBM er et meget, meget stort firma. PC afdelingen skal vel bare have
det allerbilligste, og man får vel mere for diskene hvis man sælger
dem til andre.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jonny Jensen

Dato : 04-09-01 23:58

> Well.. For at gøre det endnu mere mystisk, så er det faktisk en Maxtor
> harddisk der har siddet i ca. 90% af de IBM-maskiner jeg har set, hvor
> harddisken har ligget på ryggen.. *G*

Og de sidste 10% indeholder så Quantum, ifølge min erfaring

Jonny.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 03-09-01 19:37

I en af mine gamle Compaq maskiner (Ja ja, jeg ved det, men den er OK som
workstation til office og internet) sidder harddisken, en Quantum Bigfoot CY
på hovedet fra starten af.

Jonny.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 03-09-01 23:12

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> workstation til office og internet) sidder harddisken, en Quantum Bigfoot

He he... Den legendariske Bigfoot 5,25" disk - Det kan være at det netop var
dét, der skulle til, for at de ikke crashede. (Har erfaninger med _mange_
crashede Bigfoots

mvh
Peter