Ridebane
Fra : Chris B

Dato : 02-09-01 18:01

Hej

Vi skal måske anlægge en ridebane, men savner lidt input til hvordan man
gør. Dræn, ikke dræn, hvilken type dræn. Stabil-tykkelse, og bund iøvrigt.
Også gerne input fra nogen der har prøvet det og kan sige hvad det kostede
og hvad prisen dækkede.

Tak for svarene.
Hilsen Christian

Fra : Anet

Dato : 03-09-01 19:40

Hej

jeg har lige fået lavet ridebane herhjemme. Først skrabede vi alt mulden af
og lagde en pæn og flot vold uden om banen af jorden. Så såede vi græs på
voldene. Vi havde ikke nødde at dræne da der aldrig står vand der. Vi har
lagt min. 20 cm grus på banen og det er blevet rigtig godt. Den passer fint
og den er ikke for tung at ride på.Grusen vi har brugt er o,8 med ler i så
det ikke støver. Prisen vil jeg skyde til ca. 20.000 kroner.

--
hilsen

Anet