væske i tastatur
Fra : Lhs

Dato : 02-09-01 17:40

Hej

Jeg er kommet for skade at få noget væske i mit tastatur, og belært af
andres dårlige erfaringer tog jeg straks stikket, hev tastaturet ud mv.
Systemet virker fint, men nu er mit spørgsmål, er der nogen risiko ved at
teste tastaturet til når det er godt tørt for at se om det stadigvæk virker.

Lars HS

Fra : Karsten Olesen

Dato : 02-09-01 22:09

"Lhs" <shane@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Systemet virker fint, men nu er mit spørgsmål, er der nogen risiko ved at
> teste tastaturet til når det er godt tørt for at se om det stadigvæk
**************

Næppe.
Eneste der kan ske, er at en kortslutning vil aktivere alle taster
på een gang, og bufferen vil bippe..,o)

Iøvrigt kan du få fine ACER tastaturer til kr. 69,- + moms...

Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 02-09-01 22:26

> [...]
> Systemet virker fint, men nu er mit spørgsmål, er der nogen risiko ved at
> teste tastaturet til når det er godt tørt for at se om det stadigvæk

Hvis jeg dog bare havde tal på hvor mange gange jeg har spildt en gang cola
ned i tastaturet.... Faktisk kan jeg ikke benytte mine piletaster, da de
lige pt er klistret ind i sodavand.....

Jeg skulle ikke mene at der er nogen væsentlig risiko. I de fleste
tastaturer er selve kredsløbet beskyttet af en gummi membran... Du er vist
ikke den eneste der har været ude for det

Fra : peter-nt

Dato : 03-09-01 19:38

Skil overdel (topplade og taster) fra elektroniken på underdelen. -
Toppladen og taster som er plastic, kan derefter gives en tur med varmt
vand, opvaskemiddel og børste, skyl det, og lad det lufttørre. Ikke bare får
du taster der igen kommer op hvor de skal være, men du får også fjernet
"mekaniker-randene"
mvh peter-nt