TDC BB flere dyn IP'er.
Fra : Hauge

Dato : 02-09-01 17:08

Hejsa

Jeg har prøvet om jeg selv kan finde svar på mit spørgsmål, men det har jeg
ikke kunnet, så derfor spørger jeg her, og har heller ikke mulighed for
TDC's interne grupper, er på CC nu.

Jeg har påtænkt mig at få TDC bredbånd med flere dyn-ip'er, men vil helst
ikke købe en router dertil.
Så spørgsmålet er om det ikke er muligt at bruge en Windows 2000 som router
(kører alligevel ftp + web-server), således at Win2k tildeles de dyn-ip'er
fra TDC, og så via DHCP kan vidergi dem til de andre computere der sidder på
det andet netkort via en switch?

Hvis det er muligt, hvad er det så smartest at gøre, jeg vil helst ikke på
nogen Linux, da jeg ikke lige nu har tid til at sætte mig ind i det på
nuværende tidspunkt.

Mvh Hauge

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-09-01 17:35

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har påtænkt mig at få TDC bredbånd med flere dyn-ip'er, men vil helst
> ikke købe en router dertil.

En router er ikke nødvendig hvis du har flere dynamiske ip'er
Du smider blot modemet i din switch

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Hauge

Dato : 02-09-01 17:45

Hejsa

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> En router er ikke nødvendig hvis du har flere dynamiske ip'er

Ok, routeren er så kun hvis man har een ip og vil have flere computere til
at komme på nettet, fino

> Du smider blot modemet i din switch

Dvs. at hver enkelt computer så bare henter hver sin dyn-ip via DHCP fra
modemet så?!

Jeg takker for svaret.

Mvh Hauge

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-09-01 17:53

> Dvs. at hver enkelt computer så bare henter hver sin dyn-ip via DHCP fra
> modemet så?!

Ja

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Kristoffer Møller

Dato : 05-09-01 07:32

> "Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja
>
> --

Pc'erne henter vel ikke deres ip fra modemet ? De henter dem VIA modemet
fra en server hos Tele DK.

mvh
Kristoffer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-09-01 09:07

"Kristoffer Møller" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
> Pc'erne henter vel ikke deres ip fra modemet ? De henter dem VIA modemet
> fra en server hos Tele DK.

Modemet er blot en bridge, så ja

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Martin Mollerup

Dato : 23-09-01 18:37

Jeg vil forslå en W2k server med en fast ip, som router for dynamiske ip
virker ikke altid.

Mollerup